26 december 2007

1/4 2007

Ett kvartal i taget skall vi beta av 2007. Vad har hänt? Vad har inte hänt? Nu kommer en sammanfattning på mitt händelserika(?) liv året tjugohundrasju.

Januari
Hoppade in året sjuk och på kryckor tillsammans med släkten och Nina i en ljus lägenhet i Östersund. Blev kryckfri på egen hand (sjukgymnasten ville ha en månad till med en krycka) den femtonde och dessutom förstått att även den svenska tandvården är korrupt, hur kan annars mottagningen i Frölunda Kulturhus vara så sjukt trivsam? I övrigt var det plugg, någon utekväll på Respekt och självömkan.

Februari
Brand av det större slaget på skolan. Nästan först på plats. Pluggade onormalt mycket biologi. B-kursen var den tyngsta på gymnasiet sett till hur många poäng man fick, men ett MVG blev det. GAIS försäsong satte igång och livet kändes på något vis mer värt att leva. Dessutom vann jag en mobiltelefon som jag nu lyckats göra sönder. Mitt rum blev renoveringsobjekt och jag var på tremånaderskontroll hos Sten Björnum på GMC. Och så klarade jag av Matte E.

Mars
Spelade rätt mycket bowling och pluggade en del. Fysik och så. Nina kom hem från Sydafrika men saker blev aldrig sig likt. Blogginlägg nummer 666 blev oavsiktligt dedikerat till Fredrik Virtanen. En värdelös alban skrev på för GAIS. Känns som om det var en väldigt halvdan månad på många vis. Medelmåttig så att säga. Och ja, jag gjorde högskoleprov också.

Nästa kvartal av året 2007 kommer i morgon.

Inga kommentarer: