29 december 2008

1/4 2008

Traditioner är ju fina, tänker jag, så vi håller den här vid liv. I fyra delar får ni året 2008 presenterat för er. Här är första kvartalet.

Januari
Det nya året firades in i Östersund som så många gånger förr tillsammans med släkten. Och jag var äckligt sjuk. Gick till doktorn och röntgade knäet. Spelade beachvolleyboll och åkte skridskor. Sedan var jag inte glad på Göteborgs slask och grådask; det fick mig att vara än mer trött på skolan och att börja läsa fortsättningskursen i engelska var väl inte det smartaste draget.

Februari
Gick på filmfestival och såg GAIS förlora första träningsmatchen för säsongen på ett bitande kallt Valhalla IP. Lyckades ha turen att se Låt den rätte komma in vid visningen av vinnarfilmen i klassen nordisk film på Göteborg Film Festival. Höjdpunkten: Hanna och jag bilade till Skövde för att se på Kent. Fantastiskt. Och så gick jag till läkare med knäet igen. Och så bokades jag upp för en till operation.

Mars
Månaden började med ett försök till att starta upp ett slags fotbollsblogg. Det gick käpprätt åt skogen. Och så tappade jag min plånbok på bussen. Och under ett tag kunde jag aldrig somna förrän morgontidningen kommit, vilket kan bli ganska så jättesent. Dessutom var det en dålig period även känslomässigt. Förvårkänslorna ville aldrig dyka upp, istället blev det desto svartare. Men jag fick tillbaka min plånbok. Och både Navid och Silverfisken kommenterade. Knäet blev opererat igen och just det var alldeles fantastiskt i slutet på månaden.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
En intressant tradition. Och plånboken kom tillbaka.

Anonym sa...

Hur ska vi fixa höjdpunkten i februari 2009?

Författaren sa...

Anonym
Mjo, jag tycker allt den är ganska bra. Annars skulle jag ju aldrig komma ihåg vad som hänt.

Anonym
Hm. Vi ska nog kunna fixa till något.

Anonym sa...

Vi måste dra ihop ett skridskogäng iår med!
Känner att det kliar lite i fingrarna för att ta upp mobilen och fixa till ett litet (eller varför inte) stort gäng!

Författaren sa...

Sis
Jag är superpå. Let's utforska Hedens bandyarena den här gången.