28 december 2007

3/4 2007

I sista stund på detta dygn kan jag nu stolt presentera det tredje kvartalet av Michaels liv 2007.

Juli
Började månaden med att lära mig lite användbart teckenspråk och jag blev erbjuden vidareanställning på sommarjobbet. Mitt allra första jobberbjudande. Satt en hel dag framför teven och tittade på Live Earth. Bodde ensam hemma i en hel vecka och kände mig vuxen för att jag arbetade på riktigt, tog tåget upp till Östersund och tillbringade två veckor med släkten. Storsjöyran med vad det innebär. Inte sista yran, men så yr ska jag försöka att aldrig vara igen. Blev antagen och accepterade platsen på Engelska: Grundkurs i Brighton - nu i efterhand borde det inte varit ett så svårt beslut.

Augusti
Jag körde båt för första gången, och jag börjar mer och mer inse att jag gjorde mycket för första gången för jag åkte även cabriolet. Jag kunde lyssna på Way Out West i mitt vardagsrum och jag bjöd på morotskaka sista dagen på jobbet. En enda kväll var jag ute på f.d. Göteborgskalaset som nu kallas Kulturkalaset. Navid Modiri fick mig att dansa. Gjorde ett antal besök hos tandläkaren för att få i ordning munhålan innan England. Fixade och donade och packade gjorde jag också. Fest och sista-kvällen-med-gänget-avslutning sista dagen i månaden. Sedan gick flyttlasset två dagar senare.

September
Tidigt den andra sep. lyfte planet från svensk mark och jag befann mig ett par timmar senare i England. Träffade flera svenskar som visade sig vara trevliga filurer, en tant; rarare än någon annan, men hade trots det dåliga vibbar första kvällen. Första skoldagen, tillika min födelsedag, avverkades utan problem och efter det behövde jag inte vara orolig för otäcka människor på skolan. Vi njöt av sommarens sista månad i sol och med bad i havet, samtidigt som vi lärde oss om fonetik och prövade ölsorter i mängder. Träffade Lord George i Rottingdean och förundrades över britternas förkärlek till den stil vi i Sverige kallar slampig. Blev granne med Paul McCartney och passerade tusen inlägg. Många Englandsandetag spenderades under givande och uppmuntrande promenader runt omkring i områdena jämte Moulsecoomb. Jag blev glad under längre perioder på riktigt igen.

I morgon rundas året av med de tre sista månaderna. Snart är året 2007 över. 2008 ska bli så jävla bra. Det bestämmer jag nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Väldigt intressant med dina sammanfattningar. Har faktiskt följt med i din blogg ett ganska bra tag nu, det går undan.

Författaren sa...

anonym
Jag är som sagt oerhört nyfiken på dig, ge mig en ledtråd och berätta för mig hur länge du läst min blogg! Inte för att det kanske hjälper mig, men vem vet!

Anonym sa...

Mr M!
Tidigt år 2006. Du var lite konstig men föga intressant.