30 december 2008

4/4 2008

Oktober
Jag, liksom många andra, upptäcker Glasvegas. Fler och fler filmer adderas till min jag-har-sett-lista. GAIS fixar åtta rakar hörnor borta mot IFK Norrköping. Jag öppnar upp mig på Flickr och saknar Darkwing Duck. Mycket handlade också om Englandsnostalgi. Ja, lite nostalgi i form av Bengan också. Och så dansade vi med Navid Modiri på Sticky Fingers.

November
Marcus och jag valvakade det amerikanska presidentvalet och var helt döda på föreläsningarna dagen efter. Krigade på varandras bloggar gjorde vi också. Allsvenskan tog slut med Kalmar som segrare. Jag tog en liten bloggpaus i sann Blondinbella-anda, även om jag inte ville erkänna det. Så gick jag och Hanna på Anna Ternheim-spelning/-signering. Stor skiva den där. Och det viktigaste kanske, jag odlade en redig mustasch, och jag tvekar inte för en ny.

December

Mycket tid gick åt att fila på en hemomtenta om det amerikanska genresystemet. Jag läste bloggvärldens sötaste adventskalender hittills, i Stjärnfall och Vinterkyssar. Samtidigt hatade jag barnprogrammen på teve. Det gör jag fortfarande och enda sättet att dämpa är att kolla på Darkwing Duck. Introducerades för och tog till mig Spotify som en förlorad son. Och så blev det jul i Östersund igen, men den här gången tuffade jag ned till Hising Island för att bo och jobba här över nyår.

2 kommentarer:

Marcus sa...

Mustasch rockar, i dubbel bemärkelse i Götet till och med!

Författaren sa...

Marcus
Raffe är en go gubbe.