27 december 2007

2/4 2007

Den andra delen i årskrönikan (det får nog betraktas som en sådan). Håll till godo.

April
Åkte i väg till Östersund på påsklovet, men fick lovet förstört av vinterkräksjuka. GAIS premiärspelade 1-1 mot Hammarby i fotbollsallsvenskan. Jag maxade ett prov i Webbdesign. Myseftermiddag hos svensklärare Inger med tårta och bubbel. Klassresa ut i Europa som sammanfattades med svenskt äg på Berlins betongdansgolv; Svarttaxi, porrklubb och koncentrationsläger i Tjeckien; Fotbollsfest och spa-liv i Baden-Baden; Fördomsbekräftelser i Strassbourg; Röj i Bremen. Kul var det i alla fall.

Maj
Skrev klart mitt projektarbete som tyvärr lagts på is under sommaren. Ingen lust att fortsätta på det just då och sedan har det samlat damm. En vän gick hastigt bort alldeles för tidigt. Det var ett jobbigt sätt att vakna på, morgonen efter kvällen då mitt självförtroende började naggas i kanten för att till slut försvinna helt. Jag tog på mig en mask och försökte, men det gick inte. Pluggade som en idiot för att klara Fysik B... och jag lyckades. Studentbal och självaste Studenten skapade ett glatt avslut på en i övrigt mycket deppig månad.

Juni
Började månaden med dagen-efter-studenten-tomhet. Vad händer nu? Var redigt förbannad på danskar och nådde 400 unika besökare på en vecka. Manodepression (lekmans diagnos efter Psykologi A och B) och vädret verkade vara bättre än vad någon vill minnas. Började jobba som sjukgymnastassisten på Primärvårdsrehab i Angered. Helt klart bästa jobbet hittills i mitt arbetsliv. En midsommar som alla andra - fira pappas födelsedag med husvagnssemester tillsammans med familjen Uddstrand-Hjelm. Det är rätt mysigt, det måste jag medge - men jag kan väl få fira i Göteborg en gång? Det blev mycket GAIS för att få ut aggressioner och så.

I morgon presenteras juli, augusti och september. Please, come again!

1 kommentar:

Anonym sa...

ååååh äntligeen . (;