23 december 2007

2007

Den här snattar jag av Pauline. En av de roligare listorna. Hittar jag en roligare gör jag den med. Definitivt.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jodå. Skulle man kunna säga. Det mest uppenbara: Bodde och studerade utomlands.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Vetesjutton om jag avlade några och om jag mot förmodan gjorde det, minns jag dem ej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Vänner..? Njae, tror jag inte. Släktingar och så dock.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja. Hon stod mig rätt nära. Hon hade en speciellt plats i alla fall, definitivt. Det kom plötsligt, så det var jobbigt.

5. Vilka länder besökte du?
Danmark, Tyskland, Tjeckien, Frankrike, England.

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
Massor av pengar. Det vill jag ha, men om jag har ett stort överflöd, skulle jag skänka bort lite. Faktiskt!

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
Oj. Det är ett par stycken. Det har varit det mest händelserika året i mitt liv och jag refererar till bloggen kring alla datum.

8. Vad var din största framgång 2007?
Jag kom iväg från Sverige och tristess. Kunde tänka på annat.

9. Största misstaget?
Antagligen att inte sköta om en relation som man borde. But it takes fucking two to tango.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Kryckhoppade in på detta år. Många småförkylningar har det blivit. I övrigt, njae. Hanna, Ida och Astrid massakrerade mina knogar en kväll på Providence. Det är nog det värsta.

11. Bästa köpet?
Sent men bra köp. iPod Touch 16Gb. It's wicked.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
HYRA i England. Jösses. Och öl i England, vågar inte tänka på mängd.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Första gången jag sprang och spelade fotboll efter operationen gjorde mig hög på livet. Sedan dröjde det till England innan jag kände riktig lycka igen.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
"Waiting for the 7:18" med Bloc Party. "Pussycat" med Timo Räisänen. "Columbus" med Kent. "Sommarens sista smak" med Lasse Lindh. "Med socker på" med Navid Modiri & Gudarna. Det får räcka.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ärligt talat vet jag inte. Jag har aldrig varit så nere som jag varit i år. Men samtidigt har jag varit med om så mycket roligt. Svårbedömt.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Definitivt tränat. Men annars? Njae.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stirrat i tak. Complete waste of time after a while. Man kommer ingenstans.

18. Hur ska du tillbringa julen?
Här i Ås hos mormor med min familj, mosters familj och morbrors familj. Stort sällskap. The more the merrier?

19. Blev du kär i år?
Mjo, det blev jag nog. Ett tag i alla fall. Sedan var jag kär från årets början också. Men det är en annan historia.

20. Hur många one night stands?
Hrrm. Njae, ja, jo. Det blev ett.

21. Favoritprogram på TV?
Himla bra fråga. Top Gear?

23. Bästa boken du läste i år?
INTE Brighton Rock, fast jag kom på att jag inte ens läste den ju. Men seriöst: JPOD av Douglas Coupland.

24. Största musikaliska upptäckten?
Bloc Party, Timo Räisänen, Navid Modiri & Gudarna, Kate Nash, LCD Soundsystem, Lily Allen och jag har säkert glömt någon.

25. Något du önskade dig och fick?
Jodå. Det kan man väl säga. Ett par gånger.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Klart. GAIS skulle ju vinna SM-guld i år. Men det gick ju som det gick.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
Vaknade för första gången hemma hos min tant i Portslade, åt frukost åkte till skolan för inskrivning och gick sedan och åt lunchbuffé på Wokmania. Strövade vidare i Brighton stad hela dagen tillsammans med Emelie, Hanna, Johanna och Sigrid. Avslutades med en Red Stripe på Brighton Central Pub.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
En sommar med glädje i sinnet.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Inte vuxen. Inte ens nära. Men kanske ett steg mot det hållet?

31. Vad fick dig att må bra?
Framsteg i sjukgymnastiken, europaresa, Brighton, Hanna.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj, det vet jag inte riktigt. Blir inte lätt sugen på folk genom teverutor längre. Tyvärr. Blev smått förälskad i KT Tunstall under hennes Live Earth-framträdande dock.

33. Vem saknade du?
En del människor. Ingen nämnd, ingen glömd.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Det fanns definitivt ett par guldkorn i Brighton. Ni vet vilka ni är. Om ni läser, är en annan fråga.

3 kommentarer:

Pauline sa...

Bra där! Håller så med dig om punkt 11, serru. :)

Anonym sa...

...och du har gjort mig glad!

Författaren sa...

pauline
Vi kan bilda klubb!

anonym
Skönt att höra! Varsågod!