22 december 2007

MYSTISKT NOG

Nej, det blev ingen utlovad Sveg-blogg. Har inte bi-fuel i den nya bilen, så inget stopp för att fylla bensin behövdes. Istället drog vi upp på rekordlåga 0,49 l/mil med vår nya V50 2.0D. Helt okej, för att vara endast två veckor gammal.

Men nu sitter jag här på 3G-mobilt Internet. Det känns rätt skumt måste jag säga. Har aldrig riktigt haft den möjligheten här hos mormor. Man har suttit på vanlig telefonlina i så fall och då under stress. Har aldrig haft tid att blogga, till exempel. Än mindre sitta på msn, även om det hänt i hemlighet.

Det var någonting relativt viktigt jag tänkt berätta. Inte det att jag glömde min USB-sladd till Podden, vilket gör att jag inte kan ladda den, för det var inte ens relativt viktigt. Utan något annat. Något om att jag idag anlänt på en tredje plats jag kan kalla hem, kanske.
Brighton - Göteborg - Östersund.
3 ½ mån - ca 17 år - till och från ca 2 år.

Det är mystiskt nog Brighton jag känner till allra bäst av städerna. Den jag är mest komfortabel i. Den där jag vet var jag skall gå. Östersund kommer nästan på andra plats. I Göteborg känner jag mig som en utböling. En nyinflyttad som försöker verka världsvan och visa runt sina vänner till de platser en känner till - men som misslyckas och står där. Vrider och vänder på sin kropp men hittar aldrig något spännande. Göteborg känns oexploaterat av mina fötter på samma gång som det är grå vardag. Något måste hända. 17 år av mitt 19 år långa liv kan inte ha gått till spillo?

Fast det var ju inte det jag skulle prata om. Inte alls det, faktiskt. Något helt annat som nu har gått till spillo. Jag måste arbeta på mitt korttidsminne. Snarast.

Inga kommentarer: