29 december 2008

2/4 2008

April
Jag reflekterade kring mina nyårslöften. De var ju inte skrivna i sten eller så, men de allra flesta misslyckades ganska brutalt. Fotbollen gjorde mig ledsen och glad, som vanligt och jag betraktade dekadens på gamla pålitliga sextonbussen. Biljetter till Bruce Springsteen kirrades och jag gjorde mitt livs tråkigaste arbetsdag i och med att jag delade ut Metro i en grön plastväst och keps på Chapmans torg. Och jag skrev en uppsats om The Office, tråkigare ämnen kan man ju hitta.

Maj
Tidigt i maj var jag på husvagnssemester i Kalmar med mina föräldrar. Jag fick ett jobberbjudande passat rätt i famnen och tackade ja på stående fot. Manchester United vann Champions League. Frukostpicnic med utsikt över Biskopsgårdens betong var inte helt fel det heller. Sedan började jag också på jobbet. Min blogg fyllde två år bland mycket annat också. Och månadens babe: Julia Messelt.

Juni
Mycket handlade såklart om fotbolls-EM och jobb där jag fixade truckkörkortet genom det mesigaste av uppkörningsprov någonsin. Jag bröt ihop mitt i Brunnsparken en natt efter ett ganska känslosamt telefonsamtal. Månadens inköp var en Canon EOS400d. Midsommar firades med vänner i en stuga utanför Falkenberg. Spanien vann EM och underdog-själen blev på något vis glad för den ständigt underpresterande nationen.

Inga kommentarer: