31 december 2008

2008 i 34 frågor

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jobbade på lager. Första gången jag har helt eget ansvar på jobbet faktiskt. Ett riktigt jobb, ingen praktikplats-typ.

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Avlade inte några speciellt, men 2009 är ett år som ska bli bättre på alla fronter.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inga i den närmsta kretsen.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ingen som stod mig nära på det viset.

5. Vilka länder besökte du?
Hrm. Jag lämnade inte Sveriges gränser i år. Det är ganska dåligt.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Mjo. Mängder med saker.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
16 juli framför alla andra. Strax därbakom 1 september.

8. Vad var din största framgång 2008?
Ett välbetalt sommar- och deltidsjobb.

9. Största misstaget?
Att inte ta chanser. Eller att försöka ta dem, men inte vara koncentrerad på uppgiften.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Opererade knäet en gång till, men det var inte speciellt farligt.

11. Bästa köpet?
Svårt att välja mellan Canon Eos400D och Macbook Pro. Playstation 3 har fått för lite tid på de här fem dagarna jag ägt det.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Datorn. Eller ja, det är det största enskilda köpet.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Stundtals gjorde GAIS mig riktigt glad, likaväl som de gjorde mig mycket ledsen ibland.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Jag hatar att jag behöver skriva det men det är tyvärr "I Kissed a Girl" med Katy Perry. Den spelades ju konstant när jag jobbade. På den positiva sidan "Kärlek är ett brev skickat tusen gånger" med Håkan Hellström (och The Magic Numbers).

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det var ett ganska likgiltigt år. Inga skarpa toppar och dalar.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Varit mer kreativ. Allt helt enkelt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Suttit stilla utan att göra något. Kom igen. Saker måste ju hända.

18. Hur tillbringade du julen?
Som vanligt med släkten i Östersund och höjdpunkten på julafton spenderades i Strömsund.

19. Blev du kär i år?
Mnjae. Eftersom jag inte kan erinra mig någon speciell så. Nej.

20. Hur många one night stands?
Nej.

21. Favoritprogram på TV?
Generation Kill var riktigt bra. Och Flight of the Conchords.

23. Bästa boken du läste i år?
Jag har så många halvlästa böcker, så jag har bannemig inte en aning. Att de är halvlästa beror inte på kvaliteten, utan snarare på tidsbrist. Ironiskt nog, eftersom jag önskar att jag gjorde mer under året.

24. Största musikaliska upptäckten?
The Ting Tings, The Kooks, Hot Chip, Anna Ternheim, Justice, The Go Team, Kleerup, She & Him, Feist.

25. Något du önskade dig och fick?
Inspiration.

26. Något du önskade dig men inte fick?
Det orkar jag inte fundera kring.

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Förbeställde bland annat Navid Modiris platta.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Egen koncentration och vilja.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Inte speciellt annorlunda än tidigare. Kanske lite mesigare?

31. Vad fick dig att må bra?
Ofta var det musik och film som gjorde det. Men mest tankar om hur jag skulle kunna förändra.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ellen Page, Zooey Deschanel och Julia Messelt.

33. Vem saknade du?
Någon stack ju iväg till England igen, och någon till Spanien och en annan till Hultsfred, men annars hade jag de flesta här.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Marcus hade jag ju bara knappt träffat. Han får räknas här, vi har ju storslagna projekt på gång.

Inga kommentarer: