29 december 2008

3/4 2008

Juli
Fjärde juli firades tillsammans med Bruce Springsteen och femtiotusen andra på Ullevi. Svårt att tro att den inledningen kommer knäckas av någonting någonsin. Det plockades lite blåbär och så togs det ett körkort, gratulationer välkomnas fortfarande. Och jag åkte tåg till Östersund också för att gå på Storsjöyran och hälsa på släkten.

Augusti
Storsjöyran höll på in i augusti och Hanna hann med tåget upp, tillsammans såg vi bland andra Kent, Lykke Li, Justice, Håkan Hellström och Jenny Owen Youngs, varav den sista fick en bamsekram utav mig. Magiskt. Jens Lekman spelade på Kungstorget och GAIS vann mot Hammarby i Hammarbydräkter. Jag fortsatte jobba järnet.

September
GAIS vinner Göteborgs egna ”äll klass-icko” och gädjen vet inga gränser. Jag fyllde tjugo och firade mig själv med att köpa min underbara Macbook Pro samt Navid Modiri och Gudarnas senaste platta. Började en grundkurs i filmvetenskap för att få igång mitt kreativa tänkande och misslyckades totalt med en annan kreativ grej. Jag och Anton träffade Tor och Malte - om för bara tio minuter - som var änna fantastiska figurer från Borås. Och så fortsatte jag jobba på fredagarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mr M!
Hurra för körkort!

Författaren sa...

Anonym
Wohoo! Tack!

Anonym sa...

att du kommer ihåg allt . fast de är klart dagen man tog körkort och fällde några tårar glömmer man aldrig! 1 månad efter mig...;)

Författaren sa...

vanda
Ja, nej. Jag kommer inte ihåg ett skvatt, men bloggen gör. Ja, grattis till dig med Vanda!