22 december 2007

NU TILL NÅGOT HELT ANNAT

I övrigt sitter ligger jag här i min University of Sussex-tröja och myser med en clementin i min hand. Tidigt i morgon bitti åker jag till Östersund, vilket vanligtvis betyder att jag drabbas av Internetskugga. Och eftersom jag dragit en relativt klyschig inledning med de där två meningarna, förstår ni naturligtvis att det inte kommer bli någon Internetskugga i år. Antagligen.
Sitter med mobilt bredband från Tele2. Snabbare än den fasta linan.
Får se hur snabbt det är utanför Östersund, men det skall i alla fall finnas relativt hög hastighet i luften. I morgon kan ni nog också få räkna med en riktig bilblogg med andra ord. Kanske i Sveg när vi stannar och tankar? Eller så.
Jag är något exalterad. Ni är nog inte lika exalterade över att behöva läsa om en bilresa där ingenting spännande ändå kommer hända. (Bara för att jag sade så, kommer allt hända imorgon)

Nu över till något helt annat.

Vad kommer bli inne 2008? Jag är galet dålig på att förutsäga saker - fotbollsresultat undantaget ibland. En sak är klar - blir Facebook årets grej ännu en gång, tar jag livet av mig innan tolvslaget. Då ska jag svälja min iPod så den sätter sig på tvären i halsen.
Ge mig tips på årets grej. Den som kommer på det bästa/roligaste/värsta/sjukaste kanske vinner något. En kram eller puss eller så. Men om personen fortfarande är anonym kan den ju inte vinna. Hrrm.

Nej, nu kanske det är bäst att faktiskt sova en stund innan man ska upp om fyra timmar. Vi får se hur långt jag kommer. FM07 var längesen och jag är riktigt sugen. Eller så väntar det till i morgon, fast känner jag mig rätt kommer det bli en timma ikväll. Ja. Det blir det. Men säg inget till mamma. Hon tror jag sover.

6 kommentarer:

Pauline sa...

jag tror lite försiktigt att årets grej 2008 kommer bli att försvinna från internet totalt. Om inte annat så hade det väl varit ganska spännande att försöka, va? :)

Anonym sa...

Mr M!
Jag ska fundera på årets grej 2008. Kan ta lite tid, det beror helt på vädret.
Över till något helt annat;
Hur många sidvisningar har du en dag? Jag tycker att vad jag än söker på på google så dyker din blogg upp.

Författaren sa...

pauline
Mjo, det är klart att det hade varit årets grej! Men jag skulle nog aldrig klara av det - även om intalar mig själv att jag ska försöka bli mindre materialistisk. Men det kan lätt vara värt ett försök. En helt internetfri dag i veckan (trots att man har konstant tillgång.). Vi får se!

anonym
Jag väntar med spänning! Hm, jag tillhör absolut inte toppbloggarskiktet, och jag vet inte exakta siffran för en dag. Enligt bloggtoppen.se har jag idag (lördag) haft 193 unika besökare och 289 sidvisningar de sex senaste dagarna. Så säg knappt 50 sidvisningar om dagen och knappa 33 unika besök om dagen. Jag är snart världshärskande.

Anonym sa...

Mr M!
Tycker jag också!

Anonym sa...

Jag väntar fortfarande på att diktafoner ska bli årets grej...hmmf.

Författaren sa...

anton
Ja just det. Men let's make it happen then! Någon måste börja? Första vi gör när vi träffas nästa år är att köpa diktafoner.