31 maj 2006

Betygshysteri.

Psykologi B-betyg idag. Fixar VG i alla fall. Känns rätt skönt. Antog att det skulle bli det. Lite missnöjd med mina arbeten. Kunde gjort bättre, men det är svårt utan någon vidare handledning.

Kemi B- och Matte D-betyg också. Fixade VG på sista provet i kemi. Visade att jag förstod lite grann faktiskt. Men det hjälpte föga, men jag är nöjd med G ändå. Det är intresserar mig, men jag kommer inte jobba med det i framtiden. Matten har jag haft mycket svårt för. Det känns som att min mattedel av hjärnan har fått nog. Jag får inte riktigt in formler och funktioner så lätt som jag brukade. Det gäller även kemin. Men ja. G i matte hade jag räknat med också. Chill ändå. Tror i alla fall jag läser matte E också. Ser bra ut på pappret i alla fall.

Biologi A. Jag grejade MVG på slutprovet, vilket jag trots allt är något överraskad över. Men jag är såklart nöjd med det. Har dock bara fått starka VG:n på de övriga proven. Hoppas att ekologifrågorna visar sig vara så duktigt formulerade att jag kan nypa det där MVG:t. Tror inte riktigt på det, eftersom Göran sade exakt likadant när vi pratade om betygen i Naturkunskap A också. Då blev det VG. Men på något vis kändes det mer optimistiskt här. Jag har ju faktiskt visat lite större framförhållning på hans lektioner nu. (tänker främst på när marcus sa svaret tyst, men inte vågade säga det högt. jag nappade upp det och räckte upp handen. man måste visa framförhållning blev görans visdomsord(?) den gången.)
Nåväl.

Jag, Anton och Sigrid försvann ned till bryggan för att chilla en stund. Tråkigt att åka hem. Så vi satte oss där, och vips så dök solen upp. PRESSNINGSDAGS!..typ. Men ja, lite syns det faktiskt. Hoppas att det blir liknande väder imorgon. Då blir det bryggan som gäller imorgon också. Dock kanske med solskyddskräm.

Matchen spelades idag också. Den där välgörenhetsmatchen mellan Allstars BK och VM94-laget. Rätt spännande och det skulle inte förvåna mig om Matti Berenett ger upp skådespelarkarriären för att spela Superettanfotboll till hösten. Han var solklart bäst på plan tillsammans med Pär Zetterberg i det något förstärkta, ihopplockade kändislaget. Zetterberg vann Belgiska ligan och var ordinarie i RSC Anderlecht under förra säsongen så, han är nog i rätt god form. Tror dock att han ska sluta nu. Har för mig det. Och utan Jonnie Fedel i mål hade nog inte Allstars kunnat hålla nollan hela matchen. Tyvärr förlorade de på straffar. 94-killarna verkar vara bra på straffavgöranden.

Imorgon är vi lediga. Anledning: treorna tar studenten och det kommer bli så mycket folk att vi ettor och tvåor inte kommer att få plats. Tänk nästa år. Då står vi där. Fan va kul vi ska ha det. Helt underbart. Jag undrar hur världen ser ut då. Jag kanske har givit ut en bok då. Det är det jag hoppas på i alla fall. Att någon ska ta emot min projektarbetsbok. Jag längtar.
Längtar.
Längtar.
Längtar.

Inga kommentarer: