19 maj 2006

Bollsinne.

Pest och pina över att behöva vakna. En kemilabb och sedan åka hem igen.
Jag ska inte klaga.

Jag har fått en känsla av att engelsmännen nu känner en extrem oro inför stundande VM-slutspel i fotboll. Alla engelska tidningar av dignitet skriver om hur fantastisk Henrik Larsson var under sin knappa halvtimme i onsdags.
Thierry Henry hyllade också vår "Henke" med frasen: "Jag såg ingen Ronaldinho eller Eto'o men jag såg Henrik Larsson på planen". Alltså, antingen är de två förstnämnda inte bekanta för Henry, eller så var Henke den som bäddade för segern.
Om man ska vara ärlig såg det ut som att skillnaden mellan Barcelona och Arsenal (med en man utvisad) var svensk i form av Larsson.

England börjar darra mer och mer. Paraguay är självsäkrare än någonsin och ska, enligt dem själva, krossa motståndet. Inklusive Sverige. Trinidad & Tobago är 2006 års version av Costa Rica årsmodell 1990, vilket betyder att Sverige överraskande förlorar med 1-2. Våra VM-drömmar är krossade och det tar ytterligare 8 år innan vi är i en VM-turnering igen.
Vilken optimism som finns. Men ni kan ersätta mitt huvud med en fotboll och jag kommer lova att ingen märker någon skillnad alls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahha! Måste säga att ja tycker ditt huvud är trevligare än en fotboll!

Författaren sa...

Mjo, men innehållet vore nog ändå detsamma. hihi. (sicken diss mot mig själv.)