12 maj 2006

Fotboll + Musik = Sant.

Tomas Ledin kan slänga sig i väggen. Hårt också.

Här är årets heta fotbollslåtar:

Micke Syd har gjort en låt lite á la Gyllene. Hoppas det blir gyllene stänk över vårt lag också, för låten är härlig. Första gången jag hörde denna låt var i samband med FC Z för övrigt.
Den heter "Du och jag och Glenn Hysén".
Refr.
"Det var du och jag och Glenn Hysén
vi var lyckliga och solen sken
Det var du och jag som...kicka boll med Glenn Hysén!"

Elias heter ett reggaeband från Skåneland, även kallat Zlatanland. Dom har tagit hjälp av lilla Frans, 7, och gjort denna underbara sommarhit. Den catchiga raden i refrängen säger allt:
"I love you. Ich liebe dich!
Zlatan Ibrahimovic!"


Än så länge finns båda två att lyssna på på Aftonbladets Nöjessida. Klicka er genast dit!
Dessutom finns en längre version av Elias feat. Frans låt på GP's hemsida. Klicka dit också. Jag längtar till VM. 9 juni börjar det och Sverige spelar den 10:de. Knappa månaden kvar nu.

Men Ledin är inte het.

Inga kommentarer: