21 maj 2006

VM-guld.

Ja, jag vet. Jag skrev att hockey-VM var helt ointressant en årstid som denna. Man ska inte spela hockey i maj. Inte på is i varje fall. Men det gör de, och som de gör det. Sverige utklassade Tjeckien totalt i strategiskt hockeyspelande. Siffrorna 4-0 talar sitt tydliga språk, men såg man matchen måste man beundra Sveriges lagmoral och kämpaglöd.
Det var vackert att se på de gula köttbitarna trycka tillbaka de röda fettklumparna (egentligen ska det väl färgerna vara tvärtom men inte i min psykedeliska hockeyvärld) som inte fick en enda giftig målchans idagens final.

Plötsligt blev VM en trevlig tillställning i försommarregnet.

Förresten blev Sverige det första land att vinna ishockeyturneringen i OS och dessutom vinna VM under samma säsong. Grattis till Jörgen Jönsson som dessutom vann SM-guld under säsongen som gick. Sicken fullträff.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skandal om inte han är glad!=P

Författaren sa...

Jag är mycket glad såklart. Måste vara glad när det går bra för sina landsmän. Medkänsla FTW!
Hoppas jag får vara gladare efter fotbolls-VM.