31 augusti 2006

Mysigt.

Tidig morgon idag. Usch och fy. Nåväl, jag ska inte klaga. Det vore oförskämt att klaga när det finns människor som måste gå upp tidigt.

Melodislingan i Håkan Hellströms "Klubbland" måste vara en av de bästa svenska detta år.

"Det har blivit svårt att älska när all kärlek lett till besvikelse!"

Myspysigt.
En annan som var mysig var Magnus Myssling. Historialärare. Vår historialärare. Han var så go och glad att man inte ville sluta lyssna på hans berättelse om hur han retade sin bror Birger för hans namns skull. Så öppen och personlig direkt. Stort plus från mig. Det är mycket trevligare med en sådan lärare, det känns mysigare helt enkelt. Ett mer intimt förhållande än det man till exempel fått med Monica under dessa två år.
Vi fick dessutom skriva ned vår historia. Den historia som till exempel finns bakom undertecknad och du som läser. En liten sammanställning av dåtid, nutid och framtid. Gosh, jag skrev fyra sidor om min framtid på 20 minuter i Svenska i går. Idag hann jag skriva 2 sidor om mig själv och mina tankar på en kvart. Sjukt skrivsugen är jag. Vet inte varifrån denna skrivma kommit ifrån. Härligt go' är den i alla fall.

I övrigt. Något krångligare exempel i Matte E idag. Kan bero på morgontrötthet i och för sig. Men uppgift 1015 hade till och med Gunnar problem med första gången.
Svensklektion idag också. Bara prat om jag inte minns helt fel.
Bamba.
Ingen biologilektion idag ty Göran har dragit på sig en förkylning. Stackare. Istället blev det till att slå hål på dödtid genom att för första gången i höst besöka 41:an och köpa Coca-Cola / tuggummi. Oj. Fick nästan rysningar av det där. Kändes väldigt, omoget på något vis. Näe, nu får det bli kaffe i fortsättningen...inte.
Och så kom vi då till den här historialektionen. Han var inte alls som vi tänkte oss efter att ha sett honom på en suddig bild. Gift med sin hustru han varit ihop med sedan 20 år, om jag inte hörde fel. En 18-årig son bland annat. Snygg och proper i vit skjorta och svarta finbyxor. Go' stil. Underbar stil. Dessutom alldeles lagom mycket självdistans. Det kan man ha en stor portion av, för det är härligt att lyssna och konversera med en person som vet hur man ser på sig själv ur olika synvinklar. Nej, än så länge finns inga anmärkningar. Dessutom tror jag han tycker om sin namnförkortning han har på skolan. MYS. Han målade åtminstone ett hjärta bredvid. "MYS <3" typ. Fast hjärtat ska ju sitta som ett vanligt hjärta ni vet.

Nu har jag ingenting att göra.
Mer än att jag känner mig oerhört tillgänglig för öronorgasmer. Så music maestro.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fatta det som att han först ville heta Mys i efternamn men inte fick det

Författaren sa...

Han sade ju någonting om det, var dock lite svårt att se om han småfnittrade över sin egen ironi eller bara åt sig själv i egen hög person. Men jag skulle tro på den mannen om han så att Dalai Lama var svensk, bodde i Gällivare och brände sitt eget brännvin på potatis och svamp.