23 augusti 2006

Vänner.

Ikväll. En härlig kväll faktiskt.
Sigrid drog ut mig på café.
Riktigt skönt att rensa tankarna.
Espresso House blev det ikväll. Kände för något modernt och det var min tur att välja plats.
Slog oss ned vid halv åtta ungefär och jag beställde nåt kaffe. Minns inte vad det hette. Men Ramona eller något sånt där. Liten mängd starkt starkt kaffe med rivet citronskal. Underbart gott. Till detta en Piggelincup. Mandelbotten, päronmousse(ellernåt liknande) och päronglasyr ovanpå. Oerhört delikat med något sött till det syrliga kaffet.
Och med Sigrid som kompanjon blir det svårt att inte le. Sigrid har utvecklats till en bästa vän. Hon finns alltid där för en. Då menar jag alltid. Hon finns alltid på msn. Helt underbart. Dessutom kan jag säga vad som helst till henne. Hon kan uppenbarligen berätta allt för mig. Och vi intresserar oss om varandra på ett bra sätt. Dessutom tror jag att vår bakgrund och personlighet kompliterar varandra mycket bra. Det känns bara så bra.
Härligt att ha en sådan vän i svåra tider.
Fram till klockan nio satt vi där, då stängde caféet. Men hade vi fått sitta där längre, hade vi kanske fortfarande suttit där.
Sedan har Solle väckt annorlunda intressen hos mig. Jag vill så gärna testa.
Dessutom har vi kommit oerhört nära varandra alla tre. Det känns jätteskönt. Som Henke Larsson en gång sagt: "Vi komplicerar varandra bra!"
Underbart. Vi komplicerar inte varandra ett dugg. Det är bara helt underbart att ha vänner som dessa när det krisar till sig.

Nu skall jag vila min rygg, som håller på att knäckas, och sova gott inatt. Vi läses igen imorgon.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan verkligen inte uttrycka det bättre än du har gjort! Kan inte ens fånga rätt ord för denna kommentaren till denna bloggen men du vet vad jag känner ändå...
Väldigt glad över att dra ut dig ikväll.. Kände att jag oxå behövde prata av mig lite.. Tack för att du ställde upp=)

Anonym sa...

Tack för att ni båda ställde upp för en Soehil i nöd. Nu har jag förklarat allt i min blogg, om ni har lite tid över får ni gärna läsa igenom den.

Anonym sa...

Måste även nämna att jag tycker att det är underbart att ni kommit varran så nära på sistone :)

Flaky sa...

Jätte söt att en kille pratar så!! Men sen måste man va lite sån för att gå på robbie william

Författaren sa...

Haha, Ja, det är inte speciellt många stora manliga biffar som lyssnar på Robbie.
Men nåväl, det handlar om att vara i kontakt med sina känslor, och det är nog faktiskt alla killar. Skillnaden är att vissa vågar prata öppet om dem.