26 september 2006

Grönsvart känsla.

Min hals mår förvånansvärt bra efter gårdagen. Sparken i sidan känns inte heller i dag. Annars hade det varit synd om blåvittsvinen.
Vi tyckte att det var hilarious då IFK:s spelare inte blev hyllade av sina supportrar. De försvann illa kvickt och förflyttade sig till vår, gaisklackens, utgång. Jag försökte ta mig runt vid sidan av, men en ifkare kommer springandes mot mig och jag får en spark i sidan. Men ingenting mer. Tur det.
Men det är ju inte ett dugg roligt.
Nåväl. Inte klaga allt för mycket. Det är redan gjort. Och jag har inte några men efter det hela. Mer än att jag ogillar IFK ännu mer.

Skönaste derbysången igår var:
"Jaaaag håller på änglarnaaaa....
Jag är en looser, baby...
so why don't you kill me!"
Förutom de andra sköna klassikerna, då alltså. Såsom "God Save James Keene", "Gårdakvarnen" och alla de andra.

Tifot var katastrofalt trots de stora pengaresurserna. Efter vad jag har hört ryktesvägen skall 60 av de 62 rökbomberna blivit beslagtagna av GAIS säkerhetsansvariga och dessutom skall flera nygjorda flaggor och banderoller blivit stulna innan matchen.
Trist indeed.
Nåväl. Jag har bara hört att vi i gaisklacken utklassade IFK:s trumma med hästlängder. Och det är inte bara från gaisare, utan även från IFK:are och neutrala själar.
Gôtt mos att det äntligen verkat ha funkat i klacken.

Inga kommentarer: