06 september 2006

Sjukling?

Om några minuter skulle jag ha slutat egentligen.
Men Inger tyckte jag såg alldeles för hängig ut och skickade hem mig.
Hon blev orolig och trodde att min hängighet berodde på någon bakteriegrej som var ute i luften och florerade bland elever.
Visst, jag har ont i halsen och det är skrämmande likt den infektion jag hade i svalget förra hösten. Men jag hoppas det inte är något värre än ett skrämselförsök från kroppen, som säger ta det lite lugnt nu.

Nåväl. Nu är jag hemma i god tid för att kunna se Diktatorn med Charlie Chaplin i huvudrollerna(!?). En klassiker som jag ännu inte sett helt och hållen. Endast godbitar såsom scenen med jordgloben.
Men nu jädrar. Diktatorn is the shit! Klockan 13 på SVT1 tror jag.

Senare ikväll är det självklart fotbollen som gäller. Sverige möter Liechtenstein. Allt annat än en seger med mindre än 5-0 är ett misslyckande. Okej?

Själv tippar jag på 6-0. Allbäck gör två mål. Elmander likaså. Ljungberg ett och Källström ett.

1 kommentar:

Författaren sa...

Ja och nej. Jag fick inte se mycket mer än dig, men det var tyvärr självförvållat.
Gosh, somnade mitt i. Men som du säger - hans variant av tyska är helt oslagbar.