05 september 2006

Trött.

Sitter och funderar.
Blir lite trött på alla som klankar ned på Lars Lagerbäck.
Han och spelarna har tydligen gjort upp klara regler.
Dessa regler gäller givetvis under hela landslagssamlingen. Bryter någon mot reglerna måste åtgärdes vidtas. Inte konstigare än så.

Efter att ha spelat åtskilliga år i en klubb där man inte tagit vid åtgärder förrän på senare år, kan man berätta att det är otroligt frustrerande att ha personer som bryter mot disciplinära regler, såsom tidsregler. Det är otroligt jobbigt både för övriga spelare och för ledare.

Så jag undrar vad Lagerbäck har gjort för fel.

Äh. Det är bara en match mot Liechtenstein. Ingenting att oroa sig för. Tror knappast att Zlatan, Chippen och Mellberg kommer att sluta i landslaget, för att de själva gjort misstaget. Nåväl.

Nu ska jag se på Room Service som jag spelat in sedan förra veckan men ännu inte orkat titta på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hrmm.. Njaa. Kan ändå inte tycka Lagerbäck gör sig så värst jättebra.
Det är synd att det inte finns två Rolle här i världen.
Fast nu är det inte så. Så det får vi leva med.

Författaren sa...

Nej, helst vill jag ha nytt blod i svensk landslagsfotboll i över huvud taget. Rolle kanske är för defensiv i sitt tänkande, men med en offensivt lagd assisterande coach: varför inte?

Men just att Lagerbäck vågar skicka hem spelare, det var en skrattretande tanke tills på måndag eftermiddag. Så även om jag försvarar Lagerbäck i detta fall, vill jag ha bort honom från den svenska fotbollens inte allt för guldfärgade tron.