27 oktober 2006

Amerikanskt.

Hm. Nu blev jag lite konfunderad.
Greg, pappa och jag åkte iväg till några affärer för att få känna på kameran lite grann innan eventuellt köp görs. Vi åker till Best Buy som är världens största hemelektronikkedja och har sin bas i Minneapolis. Inte hade de dem där. Inte någon Fujifilm ens tror jag.
Så vi tänkte, vi åker iväg till National Photo. Där borde de ha dem, helt klart. I och med att de har allt. Jo, Fujifilm hade dem, men inte min modell. Det är tydligen en utgående modell. Mannen bakom disken visade oss uppföljaren, med liknande prestanda. Den kostade dubbelt så mycket. $499. Inte så roligt då. Så vi frågade varför den var så mycket dyrare. Och han berättade att så dyr var S5200 / S5600 också, när de kom. Jahapp. Vi orkade inte ta några fler affärer. Men pappa mumlade något till mamma om att kanske beställa en ändå. För de ser riktigt bra ut.

Baseboll på teve just nu. Det är en otroligt spännande sport så länge man får se all statistik och siffror på teve. Att sitta på arenan tillsammans med 60 000 "gamla vita människor", som Greg uttryckte det, är nog inte direkt min grej.
Jag känner otrolig respekt för dessa män, som kan slunga iväg en baseboll i över 95 mph. Helt sjukt. På motorvägarna i USA får man köra i 70 mph. För att kunna svenskar ska kunna referera till något är 60 mph = 100 km/h.

Men nåväl. Tillbaka till basebollen. Pappa och Greg diskuterar miljöproblem, låter rätt intressant faktiskt. Mamma och Kristina nattar Justi, men de borde vara klara med det. Trina sover för längesedan. Egentligen skulle pappa, jag och Greg gått till en sportsbar för att få uppleva vad man gör en kväll när det är World Series i baseboll på teve i USA. Sportsbars - the american way, complete with Buffalo Wings and beer (eller åtminstone Cola för mig, eftersom jag inte får dricka alkohol i denna stat.). Men det blev inte så. Hade varit skitcoolt. Hoppas vi gör det en annan dag.

De utförde något slags kedjelek i kväll. Någon ringde på dörren i går. Vi såg några som sprang därifrån och hade lämnat en påse godis och en lapp där det stod "You've just got boo-ed". Läste man vidare stod där att man skulle sätta upp den medföljande lappen med ett spöke på, på dörren. Sedan skulle man gå till två hus som inte hade sådana spöken på dörren och lämna en påse godis vid varje hus. Om man gjorde det skulle man få en riktigt trevlig Halloween.

Myspys.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken kul halloween grej! Jag vill oxå ha godis lämnat vid min dörr! Varför gör vi inte de i Sverige?