16 oktober 2006

Måndag.

Måndag.
Hatar egentligen måndagar.
Försov mig aningens i dag dessutom. Kunde inte sova i natt vilket gjorde att tröttheten slog till på morgonen.
Fysik och jag stressar som en iller på LSD för att komma i tid till skolan. Det gör jag inte. Men Lasse är ändå försenad, så ingen frånvarotid här inte.
Håltimma. Spenderas i uppehållsrummet. Elevrådet har lagt beslag på tv-spelet. Så jag och Anton sitter och tråkar istället.
Biologi och än en gång är det så tråkigt att ögonen går i kors när lektionen väl är slut. Obegripligt att lektionen bara är en timme lång eller något sånt. Fruktansvärd är timmen i alla fall.

Filmkunskap och vi skulle få ångest.
Men jag tycker Ingmar Bergman är en riktigt lustig filur. Lite skum. Men skön. Som privatperson då betraktat. Eller ja, åtminstone så privat han blir på dokumentärfilm.
Filmerna är rätt sköna också. Jag gillar skumma psykologiska rullar. Smultronstället, som vi såg idag, är lite skum med sina drömmar och insikter. Men trots det riktigt underhållande och bra.
Jag gillade den.

Sedan har det varit matteplugg för hela slanten. Integraler och volymer av integraler och annat skumt. Jag inte gilla då.
Men det ordnar sig nog.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är ännu sorgligare med biologin! Den är inte ens en timme!! Utan endast 50 min!