05 oktober 2006

'Morgon.

Ja. Jag sitter här nu. Skriver blogg. Vilket allt som oftast betyder att jag är hemma. Kanske är det inte så den här gången...

...jo, det är precis så det ligger till.
Sigrid ringde och sa att det var deg-time på fotograferingen och jag nappade direkt för att kunna dra mig ytterligare en stund och sedan kliva upp och skriva. Men icke. Mamma tjatar och gnatar och förstår inte innebörden av mitt författande. Hon tycker fortfarande det är hur sött som helst att jag har drömmar. Gud, vad det är irriterande. Nåväl.
Istället får jag slita och dra i linneskåpet för att ordna bland underlakan, påslakan och överlakan. Något 'freudiskt' över det hela..?

Nåväl. Nu ska jag äta brunch. Inte ätit frukost, men tiden är inne för sen lunch, så. Ja. brunch.
Svejs.

Inga kommentarer: