09 oktober 2006

Rubrik.

Jag fick inte alls in mitt Sverige-Spanien-tips ju.
Men den spanske förbundskaptenen spelade inte heller precis så som man i förväg hade antytt. Fegt och också förödande.

Sverige gjorde en av sina bästa landskamper på mycket länge, där nästintill alla gjorde det prickfritt. Härligt att vara svensk fotbollssupporter ibland.

I dag. Jag och Solle genomförde fysiken exemplariskt utifrån en slapp elevs synvinkel.
Biologin blev bara tjugo minuter lång då Göran är allmänt förvirrad och seg som inte lärt sig schemat än, efter 6 veckor eller vad det kan vara.

Filmkunskapen. Gud vilken tråkig film. Världens mest kända propagandafilm tydligen. "Pansarkryssaren Potemkin" ['putschonckin']. Stumfilm från 1926. Sergej Eisenstein, ett filmiskt geni, regisserade filmen åt den ryska regeringen. Men som sagt, det var riktigt tröttsamt att se på den. Den var i princip uppbyggd som en nutida actionrulle. Mängder av scenbyten och snabba korta sekvenser, med stråkar som bakgrundsmusik. Tröttsamt. Under sista krigsscenen som varade i ungefär en kvart, tjugo minuter somnade jag minst femton gånger. Eller ja, ni vet. Nickade till åtminstone. Nåväl. Annars då? Mycket trevligt.


För övrigt har jag varit och studerat kakelplattor i dag. Under tiden vi är i Minneapolis kommer vårt badrum att få sig en välbehövlig renovering. Det är dock desto svårare att få en att bestämma sig för kakel. Mina idéer är för liberala för mina strikta föräldrar. Tyvärr. Det blir också lätt så att mina idéer svävar iväg prismässigt. Men jag hade ett ordentligt fint kakel på G. Ett marmorkakel, som inte var dyrt, i svart och vitt. Hade varit hur läckert som helst och mamma och pappa var riktigt på för att köpa det. Men de lade ned projektet då de kom hem och insåg hur litet badrummet är. Men hallå? Man måste våga.
Nåväl.

Jag vill bli inredningsarkitekt. Hade varit sjukt roligt.
Nåväl.
Nu ska jag inte skriva mer. Inte i detta inlägg i varje fall.

Inga kommentarer: