30 november 2006

Dagen i långhet.

Precis när jag trodde att den här dagen inte kunde bli tyngre.

Tar det från början.
Vaknar klockan sex i morse.
Skoldag så jag går upp och skrev bland annat en frukostblogg.
Skuttar ut till bussen och väntar en stund. Klockan blir 07:22 och bussen skall komma. Det gör den också. Det står ingenting på bussen men det är en 16-buss. Jag sätter mig. Nina hoppar på bussen och efter ett litet tag frågar en annan passagerare chauffören om den här bussen går till ??? (random hållplats efter brunnsparken). Det gör den inte. Det är den buss som går via Lilla Bommen och vänder vid Brunnsparken. Jag blir frustrerad och får stå och huttra en stund i väntan på den vanliga, försenade bussen.
I skolan och matten är ju inte direkt lätt, även om jag har kommit igång i tänket. Men det är fortfarande inte lätt. Inte för mig.
Fysiklektion som jag missar början på eftersom jag ska göra ett hörseltest. En uppföljning av en grej vi gjorde i ettan. Jahapp. Kommer en halvtimme för sent till fysiken och träffar på en okänd man som ska lära oss om vad en Henry är. Anders skrattar oerhört gott när han ser min förbryllade och vettskrämda min när jag kastat en snabb blick mot tavlan och sett sjukt många konstiga, okända konstanter och tecken.
Ligger ungefär två kapitel efter, men provet är ju inte förrän nästa år. Det känns betryggande. Inte.

Bamba och sedan vidarevandring till Stadsmuseet. Okej, vi åkte spårvagn men det är fortfarande en jäkla bit att gå till Kapellplatsen och från Brunnsparken. Trappor i mängder hade man och en guidad rundtur med 90 procent stående tid.
Gå/åka tillbaka till skolan. Hämta/lämna saker och åka upp till journalistiklektionen där 250 trötta fingrar (så vida ingen är defekt.) skriver notiser. Sedan får vi en utskällning för att ingen orkar berätta för henne (läraren) vad krönikorna vi läst om handlar om. Det är för sjuttsingen 15 olika ledare, krönikor och kåserier vi läst. Hur ska vi komma ihåg exakt allt?
Inombords fick jag ett rejält damputbrott.

Halv fem slutade vi och jag gick ned till stadsbiblioteket för att återlämna två blytunga böcker. Dessutom skaffade jag mig en pinkod så nu kan jag sköta allt hemifrån typ. Bra att ha.
Åker hem i en fullproppad buss. Får sittplats, men det är fortfarande jobbigt att åka buss med knäet. Kan bara sitta på vissa ställen i och med att jag inte kan böja på knäet. Mamma ringer och skäller på mig för att jag inte svarar. Tydligen hade hon ringt, men jag ska säga er att det är inte det lättaste att kunna svara när man inte ens känner vibrationerna och inte hör ljudet när det är tjattrigt i bussen. Till slut kände jag vibrationerna och svarade. Tack vare att jag inte svarade tidigt nog blev det inte pizza som mat i dag. Istället korv och makaroner. Vi har tänkt äta pizza i flera dagar men det har blivit inställt av olika anledningar och jag börjar bli frustrerad. I-landsproblem, jag vet. Men kontrasten... I går - ingen pizza och inte ens någon riktig middag när jag kom hem som mamma lovat. I förrgår - ingen pizza och istället fiskpinnar eller liknande. I dag - ingen pizza men istället korv och makaroner. Vilka kontraster i matval man kan ha.

Nu när jag satte mig ned möts jag dessutom av beskedet att James Keene är i princip klar för Elfsborg. Eller han har åtminstone sagt till GAIS ordförande Christer Wallin att han är på väg till Elfsborg. Fan. Kan någon komma med något positivt snart? Jag kunde inte ens bryta av en rad mjölkchoklad förut, så trött är jag.

Rykten säger dock att René Makondele har setts i Göteborg med flickvän och att GAIS skall ha skrivit kontrakt med honom. Detta förstärks av att GAIS skall hålla presskonferens på måndag och presentera 3 nyförvärv enligt Expressen/GT. Men jag ska inte ta ut något i förskott och tänker förbli lika bitter ikväll.

Det blir väl till att lägga sig tidigt.

2 kommentarer:

Sis sa...

Är 30 november din otursdag?

Författaren sa...

RE: sis
Jag tror det minsann.