29 november 2006

FM 06.

Man blir ju bara sjukt glad när man bestämmer sig för att spela en match på Football Manager 2006. Tränar och sköter om GAIS och har riktigt lyckats med importer från sydafrika och ett par lån från allsvenska klubbar. Leder Superettan och när jag nu skulle möta tvåan Örebro var mina två mittfältsdirigenter Fredrik Lundgren och Khari Stephenson (japp, lockade honom till mig på fri transfer precis som i verkligheten fast ett år tidigare) var borta och det såg allmänt mörkt ut med avstängningar och skador. Så gör jag ett par genialiska ändringar i laguppställningen och i taktiken.

5-1 slutade matchen. Fantastiskt. Nu kommer jag att sova gott.

Jag längtar efter julen. Kanske, kanske kan man få FM 07 i julklapp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hehe, känner igen det där. En annan kan ju dock inte hålla sig från att mixtra med editorn så mitt GAIS spelar på Makrillvallen inför en stadig publik på 15.000, Keene är friköpt och två gånger per säsong är det högtid då jag dunkar dit ifk inför fullsatt nya.

Men en dag skall verkligheten överträffa dikten. Det är ju det som är slutmålet. (men då sitter man väl där med sitt cm och "dunkar dit" Roma och Valencia istället)