21 november 2006

Kämpa.

Och så får jag säga att jag är ledig i morgon.
Innan ni blir alldeles för avundsjuka kan jag säga att jag ändå måste upp tidigt för att pappa ska skjutsa mig till hjälpmedelscentralen för att skaffa nya kryckor.
Tror jag skrämde doktorsdrömmarna ur Linn i dag. Förlåt.

Nåväl.

Och ja, förresten! Jag har nästan skaffat hissnyckel till guess what... hissen... i skolan!
Det dumma var att först var man tvungen att gå till en av sjuksystrarna för att få en blankett som sade att jag var berättigad en nyckel. Som om man inte ser mina problem ändå?
Sedan får man gå till vaktmästaren och hämta nyckeln... mot en dispositionsavgift á 100 kr. Jag hade bara en tjuga med mig.
Avundsjukan väller mot mig.
Men för att lindra den kan jag säga att jag hoppade upp till 300-planet i dag. Helt själv. Göran var smått förbryllad och imponerad av bedriften. 300-planet ligger inte på tredje våningen egentligen. Det ligger på fjärde. Hmpf.
Så. Nu är jag nollad i avundsjukskvoten i alla fall.

Inga kommentarer: