28 november 2006

Tönt?

Är det jag som är lite töntig eller var bellmanfilmen oerhört intressant och är inte hans lyrik något utöver det vanliga?

Jag blev riktigt inspirerad till att springa hem och lyssna på Bellman. Har i och för sig inte någon skiva eller så. Men om jag hade pengar över till sånt.

Jag vill gå på Bellmanmuseet. Verkar intressant, det också.
Åh, det är så mycket jag vill. Törstar efter kunskap. Åtminstone intressant kunskap. Inte fotosynteskunskap.

Det är långt ifrån Bellman men Magnus Uggla är nog precis som han själv förkunnade, nutidens Bellman. Inte för att hans texter och musik är lika genialiska, men för de moderna fyllevisklassikerna. Det blir åtminstone det som sprudlar ur högtalarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fotosyntesen suger.

Författaren sa...

RE: anonymous
Verkligen. Liksom, vad är den bra för? Duh..?