24 november 2006

Vuxma.

Jobb (1p) - nope.
Visitkort (1p) - nope.
Konferens (1p) - nope.
Bor hos föräldrar (-2p) - yeah.
Vara sambo (1p) - nope.
Vara förlovad (1p) - nope.
Vara gift (2p) - nope.
Skild (3p) - nope.
Äga villa (2p) - nope.
Ha en bil (1p, kombi + 1p) - nope.
Hund (1p) - nope.
Lån (1p) - yeah.
Gemensam ekonomi (1p) - nope.
Pensionsspara (1p) - nope.
Storhandla (1p) - nope.
ICA-kundkort (1p) - nope, men jag använder mammas hela tiden så yeah.
Använda rabattkuponger (2p) - yeah.
Äga hushållsassistent (1p) - nope.
Äga diskmaskin (1p) - nope, inte jag men mamma och pappa.
Dubbelsäng (2p) - nope.
Ha julgran på julen (2p) - yeah.
Gråa hår (1p) - nope. (hoppas jag inte)
Celluliter (1p) - nope.
Prenumerera på morgontidning (1p) - yeah.
Lösa sudoko (1p) - yeah, men korsord är roligare.
Välja att inte svara i telefon (2p) - yeah.
Putsa fönster (1p) - nope.
Svampplockning (2p) - hell yeah!
Långfärdsskridskor (1p) - nope.
Parmiddag (1p) - nope.
Vinprovning (1p) - nope, men det vore trevligt.
Danskurs (1p) - nope, men behövs nog.
Partaja till gamla 70-talshits. (1p) - hell nope.
Dricka konjak alt. calvados till kaffet (1p) - nope.
Däcka före 23.00 dagligen (1p) - no way josé.
Föredra soffan hemma före krogen/puben med bästa kompisarna (1p) - nope.
Spela Bingolotto (1p) - yeah.
Tycka att Ernst Kirchberger är en riktig pudding (1p) - nope, men han är chill på sitt udda vis.
Ha höftproblem (1p) - nope.
Köa till Allsång på Skansen kl 7 på morgonen (2p) - nope.
Bli förundrad över "ungdomen idag" (2p) - yeah, varje dag på bussen ungefär.


0-15 p - INTE gammal
16-25 p - Börjar barka ditåt...
Över 25 p - Nu är du där

Hm. 12 poäng. Även om poängen var lite snällt givna, så måste jag se över mina rutiner något. Fast i och för sig är jag arton. Jag borde vara lite mer vuxen åtminstone. Utan att bli gammal. Höh. Svår balansgång det där. Nåväl.

Inga kommentarer: