19 december 2006

Boost.

Har tagit en liten paus från biologipluggandet.
Presskonferens från GAIS sida imorgon igen. Hoppas på en stor överraskning. Tveksam till om jag vill se Ringberg i gaiströja igen. Selakovic? Varför skulle vi vilja ha honom?

Näe. I morgon vill jag ha något som får mig att skutta runt och jubla på mina kryckor.

I dag har varit en lång dag av självförtroendeboost.
I journalistiken ska vi nu opponera på varandras krönikor/kåserier, så vi delades upp i grupper och jag råkade hamna precis bredvid den grupp som opponerade på bland annat min krönika/kåseri (jag har inte riktigt bestämt.) De började med att diskutera en av krönikorna, men jag kunde inte se vilken och så hör jag hur de tycker att den är skitdålig. Sedan visar det sig att det inte är min. Sedan kommenterar de nästa med att den inte heller var så bra, men den duger. Det visade sig inte heller vara min. Den tredje och sista var helt klockren enligt båda två i den gruppen (varav den ena är känd för att kunna tycka oerhört mycket om saker och ting) och det var min! Åh, vilken självförtroendeboost.

När jag ska gå ut grabbar min lärare tag i mig och drar tillbaka mig och berättar att hon tycker det är riktigt roligt att Lyran har tagit steg framåt och hon berömmer oss. Hon berömmer mig också lite mer individuellt för det hon läst hittills. Hon sa att jag hade talang och det var tur att jag fattat pennan! Åh. Sånt gillar man att höra.

Ni minns matteprovet som gick åt helvete? Det gick inte åt helvete. Jag hade ju rätt på de fyra uppgifterna som jag gjorde och klarade därmed G. Fantastiskt. Och ni som varit med riktigt länge vet att jag inte alls var speciellt förtjust i mitt arbete om den amerikanska revolutionen. Det lyckades jag få MVG- på och det såg bara positivt ut enligt idolen Magnus.

På gympan sjönk det lite, för jag kan ju fortfarande inte vara med och idag spelade man fotboll. Åh, vad det spratt i benen. Jag ville så gärna sparka. GAAAH. Jag dör ändå. Men jag lär vara odräglig ett bra tag framöver. Åtminstone tills biologiprovet i morgon.

Nu är det fortsatt biologiplugg i knappa två timmar. Sedan skall jag kunna det hela.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skit i att skriva om allt som inte hör till GAIS!

Fortsätter du i samma finda GAIS anda kan det här bli en riktigt bra fotbollsblogg!

I eftermiddag får vi se en ny Keen

Anonym sa...

Skojjigt att folk är positiva på det du skriver. Heja!

Författaren sa...

RE: eknander
Naaw. Tack älskling!

RE: anonymous (1)
Haha. Jo, det där ska jag ta till mig. En fotbollsblogg var något jag, en gång startade upp men lade ned efter ett tag. Kan vara en bra idé att återuppta. Efter nyår i så fall. Den som överlever nyårsnatten får se! ;)

RE: anonymous (2)
Ja! Jag blir oerhört glad för alla fina komplimanger! Även om jag inte är speciellt bra på att ta emot dem. Men glad det blir jag som sagt!