14 december 2006

Dag.

Haha. Ja jävlar. Nu sitter jag här och skrattar. Igen.
Den här gången för mitt beteende på mattelektionen.
Jag gjorde de fyra första uppgifterna och hoppades sedan på det bästa. Det tog ungefär 20 minuter för lilla mig i riktigt långsamt tempo. Resterande tid, en timma och tio minuter satt jag och målade på provet. En julstjärna, en skidåkare, en pappa med barn som ser på fyrverkeri. En julgran och mängder med paket, en blomma till av okänd art och toner som ringade in texten "jul jul strålande jul" och det hela fick sig en rejäl omdoning.

Jag lämnade in och tanten som vaktade oss och är mattelärare för AB(?) tittade på mig efter att hon tittat på provet en kort stund och kunde inte annat än att le. Vilken glädjespridare jag är.

Magasin Lyran är tydligen en glädjespridare den också. Det var till och med folk som inte ville ha pepparkakorna vi bjöd på utan bara ville ha tidningen. Hallå? Det är coolt.
Men så blir tidningen allt bättre och bättre.

Blev dessutom jätteglad när jag fick gå tidigare från journalistiklektionen för jag var klar med mitt kåseri. Det var i princip helt felfritt och bara någon mening som skulle ändras. Kändes otroligt bra. Mycket gott betyg på notisen också. Plötsligt känns det som att jag kan ha något i tidningsvärlden att göra. Dessutom har jag hittat en ordentlig gaisare. En riktig. På Hvitfeldtska. Trodde nästan jag var ensam i en blåvit och blåröd värld.

Var hos Nina i dag också. Mysigt och vi tittade på Constantine. Inte lika mysig film och det är alltid lika roligt när Nina rycker till. Det är så gulligt. Höll dock på att somna i slutet. Riktigt trött är jag. Kan bero på att förra natten var den första jag sov utan mitt skydd på fyra veckor. Somnade runt ett och vaknade fyra och kunde inte somna om sedan. Jobbigt.

Nåväl. Nu sitter jag här. Har tröstätit utan någon egentlig anledning. Jordgubb och vaniljglass toppat med bananer, chokladsås och grädde. Syndigt eller hur. Grädde på burk är så söt också. Åh, det är farligt.

Inga kommentarer: