14 januari 2007

Helgkul.

Utekväll på Respekt Aqua Parlour i fredags. Det var riktigt mysigt med många kända ansikten. Det roligaste, eller ja åtminstone mest oväntade, var Rebecka och Veronicas hojtande efter mig när de stod i kön till fiskdammen. Men det var precis när jag och Nina var på väg hem och skulle hämta ut våra jackor.
Detta var första gången jag var ute utan kryckor på två månader också. (okej, jag fuskade faktiskt förra veckan då jag gick utan kryckor och letade efter garderober med farsgubben, men det gills nästan inte.)

Lördag. Åkte till Mediamarkt som är min nya favoritbutik. Åtminstone vad gäller elektronik. Pappa är ute efter en stor platt-TV till vardagsrummet då vår 20 år gamla B&O håller på att gå i graven. Grym kvalité hos den danska lyxfabrikanten dock. Jag är ute efter en minst 20-tums platt-TV till mitt rum som även skall användas som datorskärm. Längtar till jag får mitt rum omgjort någon gång i vår.
Men inga teveapparater eller något annat inhandlades dock, bara kika än så länge och hoppas på att priserna rasar ytterligare.
Senare blev det utsagd filmkväll hos Sigrid. Det blev Singstar och TP istället. Antons brister i Singstar vägs upp när han kan omöjliga kulturfrågor på TP istället. Hedern är återställd.
Stellan Bengtsson blev annars dagens namn då just denna person figurerade i flertalet av de frågor som ställdes.
Vi som var där var i bokstavsordning: Annika, Anton, Jag, Jenny, Nina och Sigrid. Myspys med popcorn.

Och i dag har jag och Nina sovit bort morgonen och hon fick minsann inga fattiga riddare i morse, jag är dålig. Jag försökte inte ens, och hon var inte direkt sugen på det på morgonen. Det tackar vi för. En annan gång, älskling!

Nu ska jag läsa de 100 sidor jag har kvar i min svenskabok och förbereda ett litet tal om författarinnan vars namn jag verkligen inte kan uttala. Önska mig lycka till!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till. :D

Författaren sa...

RE Anonymous:
Tack!