04 januari 2007

Sjukma.

Men det är då typiskt.
Jag har längtat efter någon get together och nu blev det skridskor i dag. Visserligen skulle bara jag vara med som moraliskt stöd på läktaren men ändå.
Och så blossar halsflussen upp igen.

Det hela började egentligen under plugget de sista dagarna inför avslutningen förra året. Jag blev dåsig och halsen ömmade när vi gjorde provet på onsdagen. På avslutningen på torsdagen hade jag ont i halsen. Den mycket nödvändiga shoppingrundan efter rektorns tal och esteternas skönsång gjorde nog inte hälsan bättre. När jag åkte till Östersund dan före dopparedan kändes det inte alls bra och inte heller på julafton och halsfluss kunde konstateras av, inte doktorer men av erfarna föräldrar. Då ska också sägas att jag inte kunnat tryckutjämna i mitt högra öra sedan vi åkte upp. På annandagen bryter jag ihop i bilen på grund av att det känns som om mitt öra ska sprängas. Det kändes ungefär som smärtan i knäet för ett par veckor sedan, fast den satt i örat och strålade upp i tinningen och ned i käkbenen. Ont? Mycket!
Vi åkte till Östersunds Lasarett men där blev vi nekade ens en undersökning, ty kraftiga smärtor i örat är icke akutfallsgrundande. Kontakta er läkare i Göteborg eller beställ tid hos distriktssköterskan i området. Åh, så jag ville ge receptionisten samma smärta som jag. Fast då genom knytnävsslag.

Men jag blev hemskickad med en vanlig ipren. När jag kom hem slukade jag x antal värktabletter i alla möjliga styrkor. Efter en stund blev jag lugn och smärtan gick över. Jag låg och stirrade in i det vita taket och plötsligt blev det fullt av prickar i alla möjliga färger och sedan blev det diskoljus. Knasigt. Smärtan gick över tills på morgonen därefter, så inget mer behövde jag göra, men tryckutjämna det kunde jag fortfarande inte. Jag blev bättre de två senare dagarna och den 28:e kom Nina upp och jag blev på bättre humör. Nyårsafton och jag får istället svåra smärtor i bihålorna. Hittills har jag lidit genom dagarna genom att käka värktabletter morgon, middag och kväll, men nu måste jag öka doserna för att inte slänga saker omkring mig i frustration. Nu trodde jag att jag äntligen skulle få vara frisk, för det kändes rätt bra i går. Men så i dag har halssmärtan brutit ut igen.

Från halsfluss till öroninflammation till bihåleinflammation till halsfluss igen?
Jisses. Det har inte varit så trevligt jullov. Inte på många punkter. En gigantisk ljuspunkt fanns och det var att Nina kom upp och "firade" nyår med min lustiga släkt. Tack för ditt tålamod Nina.

Men nu missade jag alltså skridskorna och det lär inte bli Sticky ikväll heller. Känns inte som det. Men jag ska i alla fall åka in till Vallhalla och kolla på Ninas match. Det har jag ju lovat henne i evigheter.

Inga kommentarer: