30 januari 2007

På journalistiken.

Bah. Nu har jag ingenting att göra på cirkus 45 minuter. Journalistikläraren ska gå igenom varenda en och jag sitter lite lagom långt bak. Nästan sist. Kul.
Får sluta klockan nio också. En och en halv timma att slå hål på tills filmen börjar. 10:30 på Biopalatset. Länge leve livet. Hoppas jag inte somnar.

Det blev ytterligare någon timma framför datorn efter att jag skrev det sista inlägget. Anton hade liknande problem, med eller utan spindel på kinden.

Sedan blev det nästan sömn för mig. Tröttade ut ögonen genom att titta på SVT:s testbild i tio minuter och sedan somnade jag strax efter fyra. Känns så där att vara vaken nu.
Dock var jag tillräckligt skärpt för att inse att jag satt på en "Brunnsparkensexton" redan på Eriksberg, vilket gjorde att jag faktiskt fick sittplats på den riktiga sexton då jag var först att upptäcka detta. Jag ägde resten av bussen.

Men kollektivtrafiken var helt f-cked up i dag också. Fyra stycken sexton inom två minuter på Nordstan mot Lindholmen. Fanns inte plats för en bit dasspapper i någon av bussarna.
"Vi har bussar varje halvminut, men det räcker ändå inte!?" Vafan, bor vi i Tokyo eller?

Nåväl. Ska inte klaga på sexton. Även om gårdagen också var f-cked up.
I går liksom i dag och dagen innan i går hoppade de över just den sexton som jag skulle med. Lyckat. Det är inte så att jag missar den, utan jag står där fem minuter innan den ska dyka upp. Den kommer inte förrän en kvart senare. Dessutom fick den i går problem med växellådan och kunde inte komma längre varefter vi var tvungna att sätta oss på den buss som tillhörde den vresigaste busschaffisen... den här veckan. Suck. Är lite trött på det här nu. Överväger att försöka få alla att inte skicka in "försenings-bonusen" man får om man är över 20 minuter sen. Alla dessa pengar borde istället läggas på fler bussar eller nåt.

Åh, vad jag är positiv och glad. Filmen är säkert också skit.

Inga kommentarer: