18 januari 2007

Underbara onsdag.

Så. Nu har jag skrivit klart historialäxan. En och en halv A4 på datorn. Jösses.
Hoppas för bövelen att han inte är sjuk i morgon också. Besked senast 09:00. Men det är ju inte briljant då vi har matte klockan 08:00. Åh, vad jag vill banga den lektionen. Och hela dagen. Men icke. Nu ska jag vara ordentlig.

Jag får stå mitt kast för att jag har flickvän. Men ibland är det underbart, som det var i dag. Men nu är det stenhårt plugg i morgon. Har inte bestämt om jag hänger med till Sticky eller inte. Vill, men vi får se. Måste plugga idrottsfysiologi. En mängd skelettdelar och muskler vi måste kunna och helst på latin också. I alla fall om man vill ha MVG som jag satsar på.

Dessutom är andra delen av Uprising nu om tjugo minuter. Den vill jag se. Undrar om det är särskilt klokt att se den. Inte egentligen. Men jag vill. Och det finns inga videoband att spela in på. Jag har problem. Om jag fortfarande inte kan sova så ser jag helt enkelt på den.
Simple as that.

Förresten har jag inte varit speciellt ledig och jag var till och med i skolan på min lediga dag. Det om något är hemskt. Sigrid ville ha sällskap och jag var ändå tvungen att kliva upp till nio för att vara hos sjukgymnasten då. Så jag tänkte ja! Jag har en liten fotosession i dag men tyvärr började det regna och det blev inte lika roligt längre. Åkte in till stadsbiblioteket och träffade Sigrid. Lånade Jonas Hassen Kharimis senaste bok Montecore som jag ska läsa i svenskan. Sista boken jag läser i ämnet Svenska på gymnasiet.
Den verkar rätt bra. Började läsa Ett öga rött men fick lite jobbigt efter ett tag och jag tycker synd om den som fått till uppgift att översätta boken till något av de andra språk den finns på.
(boken är skriven på invandrarsvenska med allt vad det innebär.)

Nåväl. Åkte med Sigrid till hennes tandläkare efter lite skosökande. Varifrån har tandläkarmottagningen i Frölunda Kulturhus fått alla pengar ifrån? Hur kan de ha så otroligt snyggt väntrum? Pappa förklarade med att de säkert fortfarande lagar med amalgam och har kvar stolarna sedan åttiotalet och bara ska ha en snygg yta. Hm. Sigrid? Var stolarna från åttiotalet och har du amalgam i tänderna nu?
Nåväl. Inte vara avundsjuk nu. Kyrkbytorgets är väldigt fin och ny den också, så det så. Men inte så att det ser ut som om Room Service har varit där!

Åh.

Sigrid hittade skor och vi åkte hem till vart och sitt. Jag beslöt mig för att leta något att ta kort på nere på Eriksberg i alla fall, men i samma stund som jag klev av bussen började vinden piska mig i ansiktet och regnet började hälla ned. Trots det lyckades jag strosa runt nere på bryggan i makligt tempo i fyrtio minuter, men jag är lite för rädd om kameran och många bilder blev det inte. Oftast var mina önskade motiv placerade så att jag fick vinden rakt i ansiktet dessutom och då är det inte så kul. Dyblöt kommer jag in och hinner knappt byta om innan Nina kommer hem till mig. Myspys, men mer om det ska jag inte skriva. Blir lite ledsen så fort jag tänker på att hon skall vara borta i fem veckor med skolan. Jävla Sydafrikagrejsimojs. Hmpf. Hoppas hon köper något fint åt mig. Surfarkläder eller nåt.

Shit. Så här långt skulle jag definitivt inte skriva. Men nåväl.

"Heil Shitler!" var en replik ur Uprising del 1. Jag skrattade i tio minuter.

Inga kommentarer: