17 februari 2007

Aktivitet.

Gårdagen slutade med att jag och Sigrid våldgästade Anton. Nåväl, så mycket till våldgästning var det egentligen inte, men vi gick hem till honom och hyrde film.
Babas Bilar har jag velat se ända sedan den hade premiär på Göteborgs Filmfestival förra året så det fick helt enkelt bli den.
Inte så hög kaliber på explosionerna men sarkasmen gjorde filmen klockren. Helt galet bra - vilket också är mitt senaste modeuttryck.

I dag är det fortsatt röj av rummet som gäller, förhoppningsvis skall det vara klart för tapetsering i morgon. Det vore jättehärligt i alla fall.
Men vi får se. Det betyder då att jag inte får åka med till Ruddalen och åka skridskor. Bläh. Tror inte jag hade vågat mig ut ändå med skenor under fötterna.
Istället blir det nog sjukt mycket fotboll på teve. Arsenal, Chelsea och Manchester har FA-cupmöten framför sig i dag. 3 matcher på raken kan dessutom kryddas med ett franskt ligamöte - men eftersom jag inte är något fan av fransk fotboll blir det antagligen Mello med mamma och pappa som vanligt.

Nåväl. Tjing.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Försöker du samla pensionärspoäng i massor lr?=P Göra om hemma, kolla på fotboll och melodifestivalen! ojojoj...

Författaren sa...

RE sis:
Äsch då! Det är nog inte så farligt.