08 februari 2007

Dag.

Eh. Det har hänt sjuka saker, tänkvärda saker, grymma saker, tråkiga saker, roliga saker, intressanta saker. Allt.

Jag har till och med pekat finger åt en spårvagnschaufför.
Jösses.

Magen har knutit sig och i samma sväng kom spykänslan. Likgiltighet följdes av lycka och mättnad. Nöjd och kunskapstörstande var jag och fick några behov tillfredsställda. Allmän glädje byttes mot ilska som fördrevs till stress och nervositet med handsvett och klumpiga fingrar. Humoristen dök upp och fick andra på fall medan en själv fick dånvimpen av skam då andra gav mig varma ord. Skrämsel och hicka men icke tillsammans en liten stund senare med glädje och mys som följd. Avvikelser till höger och vänster tog tid av mig innan jag själv tog mig tid att stilla sakta in.
Bara så där.

Och hörrni, biologiprovet gick rätt så bra, även om jag försöker intala mig själv att det gick åt helvete. På det viset blir man gladare om några månader när Göran förhoppningsvis har rättat provet.

Inga kommentarer: