20 februari 2007

GAIS på G.

Man hör dessutom mer och mer angående Blåvitt-"supportrars" hot och attacker mot gaisare på stan. Själv gick jag runt med grönsvart halsduk under en timme eller så för ett tag sedan och under en halvtimme fick jag inte mindre än två långfinger uppkörda i ansiktet och en kille som kastade svordomar över mig. Alla tre hade blåvita atteraljer på sig. Jag tror att de börjar känna flåset i nacken. Blåvitt är på tydlig nedgång och deras trupp ser inte stark ut, faktum är att den troligen är den svagaste på mycket länge. GAIS har en trupp som faktiskt har bredd, något som det var oerhört längesedan man kunde stoltsera med. Ett tronskifte är på gång?

Jag hoppas. Jag vill dock inte se vad som händer med de blåvita då. Om mindervärdeskomplexet redan gror?

Inga kommentarer: