01 mars 2007

Lättnad.

Åh. En dag i lättnadens tecken alltså.

För tredje gången av tre möjliga på E-kursen i matte lyckades jag pricka G-gränsen. Jag pluggar verkligen inte mer än jag behöver. Eftersom jag insett att jag inte har kapacitet nog att klara av något högre betyg så spelar det ingen roll. Snacka om att jag blev lättad när Gunnar sa att jag kunde lämna in min bok.

Fysiken var som vanligt. Med den skillnaden att jag målade en fin apa som ni kan se på min fotoblogg om ett tag hoppas jag. Norsk var den också, apan alltså.

Historia. En kvarts sömn under filmen var inte helt fel. Efter filmen var man helt avtrubbad mot allt vad sex heter tror jag. "/.../då mannen och kvinnan köttbeblandade sig/.../" eller "Mannen skär sin kniv i kvinnans kött."
Eh?

Journalistik och där var betyget i praktiken redan klart. I och för sig fick jag bra G+ på lektionsaktiviteten, men MVG på resten av grejorna räckte. Känns bra.
Nu sitter jag hemma. Ska städa lite och läsa bok. En geishas memoarer. Mysigt av Jenny att låna ut den till lilla mig. Nåväl. Hon ska inte vara orolig, den är i säkra händer.

Inga kommentarer: