26 maj 2007

BALEN 2007

Kvällen har varit helt tremendous.
Fantastisk, helt enkelt.
Jag tror att vi (Jag, Anton och Fredrik) sa "helt enkelt" fem gånger i vår två minuter långa intervju till skolbalsdvd:n. Suck, vad alkohol kan göra med en.

Kort resumé.
Jag och Anton åker till Sigrid för att förfesta med en flaska rysk champagne Sigrid köpte i Tjeckien (jag har en likadan som ligger och väntar på mig i kylskåpet).
Vi åker in till Götaplatsen för fotografering och nedmarsch tillsammans med Göta Lejon, Göteborgs stolta marschorkester. Sjukt mäktigt att gå ned, mitt på gatan och stanna upp ALL trafik som man någonsin kan tänka sig på Avenyn. Riktigt bra.
Redan nu har Sevcan blivit min dam för denna bal som blev underbar, även om den inte blev som man tänkt sig.
Vi går in och blir filmade. Dessa filmkameror och intervjuare, som senare kommer leda till en oerhört pinsam film som mina föräldrar antagligen kommer att försöka köpa, var något irriterande kan man ju lugnt säga. Man var tvungen att vara snygg hela tiden. Sjukt jobbigt. Det är så att man helt plötsligt inte avundas kändisarna på röda mattan.
Middag. Förrätten är utsökt. Vinet kommer in lite sent, men det spelar ingen roll för det är underbart gott och smakar inte alls som tiokronorsvin i Prag. Huvudrätten är minst lika god den och rödvin serveras. Oerhört mysigt och efter detta blir det kaffe och en mycket välartad chokladbiskvi.
Biskvi. Smaka på ordet liksom. Det är så gott.

Vals med sina respektive och sedan uppsluppen dans över huvud taget.
Fantastiskt att se alla sina kompisar och alla andra man känner igen på samma dansgolv. En så underbar feeling.
Man behövde inte vara berusad för att känna flowet i golvet. Det verkade som att alla som gick in för det, hade riktigt roligt.
Tackar Sevcan för dansen och så vidare... Tackar framförallt Fredrik, Anton och Thomas för de galna idéerna. Tackar Sigrid för champagnen och jag tackar ALLA för det som blev en av de goaste kvällarna i mitt liv.

Nu blir det antagligen sömn som gäller.
Förresten... Respekt till killen som kom i full A Clockwork Orange-mundering och dessutom beställde in mjölk/vodka till sig själv. Så otroligt snyggt gjort. All heder till killen som alltid står ut från alla med sina röda jeans i vanliga fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själv micke!
Det var "helt enkelt" en underbar kväll!
Tomas heter A Clockwork Orange-killen.