25 maj 2007

DET ÄR ÖVER NU.

Jag har fortfarande inte riktigt förstått att det är i morgon vår stora studentbal äger rum. Det känns som om det fortfarande är två veckor kvar. Jag har fastnat i tiden kring fysikprovet tror jag. På ett sätt var allting mycket lättare då, eftersom det betydde att man hade fasta programpunkter. Nu driver man löst omkring. Ingenting man måste göra direkt. Mycket man vill göra. Ingenting man tar sig tid till att göra.
Plötsligt är det fredag och helg igen. Känns som om det var i går vi var ute på schlagerkväll. Det har hänt mycket sedan dess. Saker som kan ta tid att läka.
Men ni som känner mig, vet att jag inte är särskilt långsint. På gott och ont. Vill inte vara arg. Det är inte min grej. Men jag måste, för att statuera exempel, eller vad det heter.
Knivigt.
Men i morgon skall jag försöka att inte ha en tanke på det. Det kommer att bli ohyggligt svårt, eftersom det är något som kommer att saknas. Men jag får göra så gott det går.

Dessutom ser det ut som att jag blir desperat alldeles för fort. Blev grymt avundsjuk på tjejen och killen i MER-reklamen, ni vet. "Älska MER Light liksom."
Jag vill också vara nedkärad, helt plötsligt.
Det är över nu.
Det är över nu.
Det är mycket som är över nu.
Men det är så mycket mer som inte ens har börjat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ikväll är det våran kväll! Vi kommer ha sjukt roligt! Jag hade också tänkt undvika alla dumma tankar om sånt ikväll.

Anonym sa...

men sööööte du.
what to do what to do?

http://www.youtube.com/watch?v=KRy8N1P1EUI

http://www.youtube.com/watch?v=Bj5WozNl4ik

http://www.youtube.com/watch?v=vv8ZQ6MuIks


ha freaking kul på balen ååh du.. mister man en står tusen åter..
även fast det är jobbigt. jag vet, eller nej jag vet inte...
åh gud terapi msn till moi next.
see you