08 maj 2007

FÖRSTA SEGERN FÖR SÄSONGEN

Sjukt skönt med seger äntligen.
Dessutom är det bara tre poäng från förstaplatsen just nu!
Och då ligger vi tolva. Rätt sjukt inte sant?

Hedinsson verkar vara ett kap.
Memelli har fått sina chanser av Rolle och inte tagit vara på en enda, förutom träningsmatchen mot Elfsborg.
Helt rätt byte i halvtid.
Slog Anton Holmberg igenom i dag? På riktigt?
Mål i nästa match också och kanske börjar de skrika som de gör på Gefles Oremo.
Enda grejen som jag reagerade jättemycket på var att efter att 1-0 klämts dit sprudlade självförtroendet hos varenda en av spelarna, förutom kanske då hos Memelli som satt på bänken. Efter 2-0 var det ännu värre. När HBK gjorde 2-1 gick man dock ned sig och det syntes hur tankarna på ytterligare ett oavgjort resultat gnagde sönder tinningarna hos gaisarna. Men den här gången knöt man ihop säcken innan grisen hunnit hoppa ut och euforin efteråt var magisk.

Nu har jag skrivit om mitt EU-arbete. Hade tydligen missuppfattat uppgiften.
Dessutom har jag nästan skrivit klart bildanalysen på hemprovet i historia.
I morgon måste jag skrapa fram 15 bilder som jag kan använda till min portfolio som skall vara klar på onsdag.
Fy helvete vad det är mycket att göra just nu. Aldrig haft det så körigt som nu.
Makalöst härligt att dom vann då i dag.
Glädjen spirade.

Inga kommentarer: