19 maj 2007

I'M NO FUCKING SUPERMAN!

Det är ju faktiskt inte varje dag som Manuela ringer till mig.
Hon har aldrig gjort det faktiskt.
Hade ett telefonnummer i fickan när jag kom hem i går. Knövlig och illa tilltygad var lappen. Men det var inte för något gårdagsstrul, så mysigt blev det aldrig. Även om det var helt klart tillräckligt.

Manuela är min frisör som precis fått sitt första barn. Vi som ville ha bal-/studentfrisyrer fick bli VIP-kunder och kunde ringa henne, trots hennes mammaledighet.
Jag ringde henne i går. Inget svar. Men i dag ringde hon tillbaka. Och väckte mig. Det tyckte hon var roligt, för min nyvakna röst är inte att leka med och speciellt inte dagen efter.

Jag reagerade inte ens på telefonen först. Jag har bytt ringsignal. Temporärt är det I'm no superman som spelas istället för Mon Amour. Det blir snart ett byte igen. Ska bara orka.

Inga kommentarer: