31 maj 2007

STUDENTEN 07

Nu börjar jag att bli stirrig på riktigt.
Det pirrar i magen. En rikigt go' känsla. Faktiskt.

I morgon smäller det tamejfan på riktigt.
Det slutgiltiga(?) klivet ut i vuxenlivet.
Oerhört tveksamt om man är beredd på det egentligen.
Hoppas man får ett par brödrostar och strykjärn så man känner sig utomordentligt Svensson i morgon då. Kanske ett radhus och en volvokombi väntar?
Eller kanske inte.
Inte ens en egen lägenhet lär vänta på mig.
Inte ens. Fel uttryck. Men det finns inget bättre.

Nog för att det kommer att bli mer plugg för mig, men det här är det sista - nästintill - obligatoriska momentet. Nu blir jag fri att göra vad jag vill. Obunden. Unleashed. Som en ko på grönbete en försommardag i maj. För det hoppas jag att det blir. Härlig ocensurerad försommar, med pompa och ståt.
Jösses. Det är den 31:e maj nu. I dag tar jag studenten. Jag är nojjigare än inför någon av mina knäoperationer. Nojjigare än inför resan till USA. Det känns inte som om jag kommer bli lugn. Men vem bryr sig.

Fram med chokladdoppade jordgubbar.
Fram med björkris och studentmössor.
Fram med solens alla strålar.

Korka upp skumpan, för nu, nu är det fest!

2 kommentarer:

Anonym sa...

G R A T T I S

Anonym sa...

FY FAN VAD VI ÄR BRA!