03 maj 2007

SYMPATIN VÄLLER ÖVER

Det är märkligt hur lätt det är att börja heja på ett lag. Om än bara för en enda match.
Jag har skrikit lite grann. Rivit mitt hår en smula. Bitit sönder nagelbandet på ett finger.

Allt jag gjorde var att satsa en tia på bortavinst i superettamatchen mellan Sylvia och Norrköping. Plötsligt är jag pekingfan. Skrämmande, men lägg in en slant på att motståndarlaget vinner i nästa match mot ditt favoritlag (såvida inte det är helt otänkbart.) och om nu favoritlaget förlorar, kommer det antagligen inte kännas lika tungt eftersom du gjort en ekonomisk vinst. Heja.

Inte för att jag någonsin hejat eller kommer att heja helhjärtat på något annat lag än GAIS. Men ändå.

Starkt av norrköpingsinvånarna att sluta upp till en så bra publiksiffra som 11 114. Derby, jovisst. Men hur många kom på det på de mindre göteborgsderbyna förra året?

Inga kommentarer: