27 juni 2007

BARA VANLIGT VATTEN VATTEN VATTEN

...har fallit från himlen i dag.

Jag förstår inte en sak, varför är det så svårt för folk att flytta på sig när man skall gå av buss/spårvagn. Ni vet, alla de som skall på bussen som helst ska på innan de har låtit alla som skall gå av, gå av först. Liksom. Man skall inte behöva säga till för att kunna komma fram. Ju längre de står i vägen desto längre tid tar det för de som skall på. Jag har bara ett epitet för sådana som dem. Idioter.

På bussen hem hade jag två stycken engelsktalande beundrarinnor. De såg mig när vi stod och väntade på 16. De började viska och gick ifrån busshållplatsen en stund. Precis så att jag inte skulle kunna se dem, när jag vände mig om lite granna kastade jag en blick mot deras håll och såg en kamera riktas mot mig. I samma stund försökte tjejerna dölja sitt syfte och skymde kameran med armen. De blev alldeles tysta då jag gick förbi dem för att kliva av på min hållplats.
Hoppas de fick bra bilder på mig.

På samma buss fanns en erbarmligt full man som satt längst bak. Han gastade och gestikulerade vilt och brydde sig inte om att han spottade kvinnan som satt framför honom, i håret gång på gång. En gång smällde han till mannen snett framför honom så att hans hörlurar föll av. En ilsken blick och tålamodet höll på att ta slut. Fyllot gick av två hållplatser senare och drack upp sin öl. Han försvann in bland byggarbetsplatserna på Lindholmen.

Kvällen har spenderats med teven och Beyond the break. Snacka om att jag blir förförd av surfingtjejer alldeles för snabbt. Jag påmindes snabbt om Sofia. Hon var värd så mycket mer än vad hennes öde gav henne. Hon var verkligen underbar.

Project Runway och det var ett grymt underhållande avsnitt. Fuskande och snygga kläder. Överraskande snygga kläder faktiskt. Har ni också tänkt på att lägenhetshotellet de bor på endast har varor från IKEA? Kolla in sängstommarna och påslakanen, byråerna och mattorna. Allt kommer från Älmhult. Jag vet, för jag har många av grejorna, eller vill ha många utav dem.

Nu ska jag sova och sova gott så att jag kan göra ett ordentligt jobb i morgon också.
G'natt.

Inga kommentarer: