08 juni 2007

FINLANDSFÄRJAN ÄR ETT MÅSTE

Jag har egentligen ingenting vettigt att plita ned i dag. Det har varit en sådan där helt meningslös dag. Har legat i sängen och spelat Football Manager 07 hela dagen. Fortfarande sjukt ont i halsen och jag får ont i huvudet i princip så fort jag reser på mig. Det har kanske blivit för mycket horisentalläge, på sista tiden?

Delar sängen med någonting så osexigt som en tallrik med lite filrester i och en tallrik med lite fettfläckar efter toast. Men jag har kvar de i sängen, för de är mitt bevis på att jag faktiskt varit uppe.
Jag kanske får masa mig ut i vardagsrummet för att hitta något att göra. Kanske se på film på nya teven. 32-tums lcd. Det gick inte in någon större i vår tv-bänksbokhylla. Jag är rätt nöjd och den ser lagom flashig ut. Mamma tycker den är för flashig. Nåväl. Hon har ingen talan - hon vill bara ha gamla saker.

I och för sig är det otroligt varmt här också, men jag avundas TC som är nere i Spanien i skrivande stund. Inte för att jag vet hur hon har det - men det är liksom bara grejen. Att vara i Spanien. Att vara utomlands över huvud taget. Jag vill till... hm, någonstans längre bort än Norge.
Det hade vi en diskussion om häromdagen. Platser man vill besöka. Kanske redan i sommar. Vi vill åka till såklart åka Berlin - Prag - Bremen också. Vi hoppar över Baden-Baden för där var det inget röj, förutom när polackerna kom. Vi hoppar också över Strasbourg, för där förstår ingen varandra. Plus att vi har lite för grova fördomar om dem. Vi kom också fram till att vi måste åka finlandsfärjan någon gång i vårt liv och supa oss redlöst fulla med rosakråsskjortade lönnfeta fyrtioåriga män, blomklänningstanter med permanent och med dansbandet som ingen egentligen vill lyssna på. Det skulle vara roligt. Bara för att.

Men just nu ligger jag bara här i sängen. Slappt.
Försöker bli frisk. Kanske ska sova i tid i kväll. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer: