04 juni 2007

MED LIVET FRAMFÖR MIG LYCKAS JAG MED ALLT

Sitter just nu på min lilla myra. Ja, stolen heter så. Svart är den också. Svartmyran. Datorn surrar och Navid Modiri sjunger för mig på hög volym. Mina pärlarmband rasslar mot skrivbordet och jag själv sitter och ler. Luvan på munktröjan värmer mina öron precis lagom mycket. Studenttröjan med rosor, fjärilar och annan växtlighet hänger runt min hals .
Jag ler därför att jag kan förverkliga drömmar.
Jag ler för att jag har nästan hela mitt liv framför mig. Det är nu möjligheterna finns. Jag kan få göra precis allt. Ingenting hindrar mig. Okej. Jag får inte åka Små Grodorna på Liseberg kanske, men allting som jag vill kan jag göra. Aah-aa-aa-aah.

Och det jag inte kan. Det kan jag göra med datorns hjälp. Som att leda GAIS mot Superettaseger som enda helt obesegrade lag. Ja, ingen har lyckats ta någon poäng i från mig ännu. Det återstår fem matcher. Dessutom är jag i final i Svenska cupen mot IFK Göteborg. Detta efter seger mot Öis på straffar i semin. Det var min första oavgjorda match sedan träningsmatchen mot Vålerengen. Känns bra att man kan få lyckas ibland.
Heja mig.
Heja livet.
Heja GAIS.

1 kommentar:

Anonym sa...

men ofta du inte vill åka små grodorna?! :D

men sant, i en värld full av möjligheter kan du göra allt micke! :)