15 juni 2007

ÄNTLIGEN EN HÄRLIG SEGER IGEN

Jag var sjujäkla lat och gick inte ens på gaismatchen. Skavsår under stortårna(?!) och värk i hälarna stoppade mig. Jag måste verkligen skaffa mig ett par sandaler slash tofflor att ha på jobbet.

Så jag beställde hem matchen på PayPerView. Men dom puckona sabbade ju hela min uppdukade fest genom att strula med tekniken. Inte förrän tre timmar senare fick jag se matchen. Men då fick ingenting stoppa mig. Förlåt Sigrid, att jag inte svarade på ditt sms eller dina samtal men jag fick absolut inte störas. Fotboll är en sak. GAIS är så mycket mer.
Jag visste att Bobbie gjort ett noll. Råkade stänga ett fönster och där under låg Aftonbladets superzoom uppe. PayPerView meddelade senare tillsammans med informationen att de skulle sända matchen 22 istället, att James Keene gjort 1-1. Frågan var hur smart det var för alla som ville ha riktig dramatik när de väl såg matchen.

Dramatik fick vi i alla fall. GAIS ägde den höbelagda planen. Satans monstertraktorer. Den amerikanske djävulen (inte George W. Bush) är inte nådig när han kommer på sporter. Snacka om att förra meningen kommer dra till sig googlare.

Segern tillskrevs GAIS efter mål i 87:e minuten av Fredrik Lundgren. Målet föregicks av lite kalabalik då Holmbergs skott tar solklart på elfsborgarens arm när bollen är på väg mot mål. Solklar straff, men domaren gör ingenting. Dohlsten tacklar halvsekunden senare ned en annan elfsborgare som försöker nå bollen och den dimper ned framför fötterna på Lundgren som kyligt placerar in bollen i mål. Elfsborgarna ville ha frispark. Hade inte det blivit mål hade vilda protester kommit från gaisarna efter den uteblivna straffen.
2-1 och äntligen vinner GAIS en sådan där match som man lika gärna hade kunnat spela oavgjort i.
Det brukar låta tvärtom. "Även den här gången får GAIS bara oavgjort i en match de lika gärna kunnat vinna."

Intressant också att Ponomarev är helt ute i frysboxen och Memelli värmde inte ens upp under dagens match. Snart är nog han också granne med den frysta kycklingen i frysen.

Nu är det sängen som gäller. Om jag försover mig kommer jag personligen kräva ComHem på pengar eftersom de senarelade matchen. Pappa har redan skrivit och förklarat att han kräver att kostnaden för matchen avskrivs på grund av strulet.

Hittade en mycket intressant bok på jobbet i dag. Bläddrade lite i den och sökte snabbt upp knäskadesidorna. Aha! Patellaluxationer. Det är intressanta grejor det. Så vänder jag upp sidan och det första man får se är en autentisk bild på en knäskål som just det, inte ligger där den ska om man säger så. Det är riktigt läskigt att den gjort så på mig. Dock har den ju hoppat tillbaka av sig själv varje gång, men ändå.

Inga kommentarer: