16 juni 2007

OM EN POJKE

Jag fick ett sjukligt sug efter att se Om en pojke.
Mm jag vet, den går på TV3 imorgon kväll. Men då kommer jag vara helt upptagen med att följa La Liga-upplösningen. Så jag kan snacka fotbollsstrunt med Stefan, Per och Veronika på jobbet på måndag förhoppningsvis. Barcelona får aldrig tillräckligt mycket hjälp utav Mallorca. Never ever kommer Real Madrid förlora på hemmaplan mot öborna. Tycker systemet i spanska ligan är lite för chansartat egentligen. Inbördes möten gäller före målskillnad. Dagsform klår alltså hur många mål man faktiskt producerat. Vilket betyder att Real Madrid har fördel gentemot Barca. Om jag inte minns fel har Real en målskillnad på +24 jämfört med de rödblås +41. Nåväl. Det avgörs i morgon alltihop. Jag kommer sitta bänkad med popcorn.

Sevy försökte skicka New Shoes med Paolo Nutini förut, men det misslyckades. Nu fick jag i alla fall höra låten och jag blev halvt förälskad vid första öronkastet(?). Ingen skam i det. Mer skamligt är att jag såg och hörde låten för första gången på Kanal Lokal. Göteborgs Topp 10.
Härlig programledare.

Regnet smattrar hårt mot mitt fönsterbleck. Det har blivit mörkt och jag tror att jag nyss ådrog mig en nackspärr när jag vände på huvudet för att titta ut.
Stackars mig.

Ge mig lite feel good och en söt flicka att hålla om och jag ställer in emoperioden.

2 kommentarer:

Sevy sa...

Paolo är såå bra! Jag älskar New Shoes så mycket att jag tog o laddade ner hans album! :D
Ska vi kolla på La Liga tillsammans? Självklart kommer jag också sitta bänkad framför tv:n. :P

Puss puss!

Anonym sa...

ääääääääh-
maxi i mallis sänker real och hjälper därmed sitt barca som han är utlånad från... barca vinner över gymnastic. och segern är i hamn,
shalalalal fan va gött de skulle va..
okej.. kanska orimligt.. iomed att maxi kanske inte ens spear men ändå.
man kan ju alltid hoppaas
pusheej